Surfa till www.icloud.com

Discussion in 'Allmänt' started by sundown, May 26, 2012.

1. sundown

sundown Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det någon som vet om det överhuvudtaget går att surfa till www.icloud.com (t.ex för att använda Find) med en android telefon?

Jag har en Xperia S och innehållet på siten får inte plats på skärmen. det går inte heller att zooma ut för att se innehållet (har prövat olika browsers och olika user agent strings).

Google har inte varit speciellt hjälpsamt i frågan, så jag undrar om det finns någon här som kan något fint trick? :)

2. Mini Android Mobile

Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

är inte icloud.com för apple iphone då behöver du en iphone går nog inte att accessa från en android

mobile deras tjänst kommer se din mobile och ingen iphone ingen tjänst för support på icloud

besök http://www.apple.com/se/icloud/get-started/

iCloud kräver iOS 5 på iPhone 3GS eller senare, iPod touch (tredje eller fjärde generationen), iPad eller iPad 2, en Mac med OS X Lion eller en PC med Windows Vista eller Windows 7 (Outlook 2007 eller 2010 eller en modern webbläsare krävs för åtkomst till e-post, kontakter och kalendrar). En del funktioner kräver Wi-Fi-anslutning. En del funktioner är inte tillgängliga i alla länder. För vissa tjänster är åtkomsten begränsad till tio enheter.
    Musikfunktionerna i iCloud kräver iOS 4.3.3 eller senare på iPhone 3GS eller senare, iPod touch (tredje eller fjärde generationen), iPad eller iPad 2, iOS 5 på iPhone 4 (CDMA-modellen); eller en Mac eller PC med iTunes 10.3.1 eller senare. Hämta iTunes 10.5 gratis.

3. sundown

sundown Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

www.icloud.com är ju bara en site, där man t.ex kan se var ens ios enheter befinner sig. i teorin borde det ju inte finnas några tekniska begränsningar för vilken enhet man kan använda för att logga in (jag kan ju t.ex logga in på min dator via chrome och titta).

frågan är, finns det något sätt man identifiera sig som t.ex en windows 7 burk? det kanske rentav räcker med en browser där man skulle kunna zooma ut?

4. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det finns flera browers som man kan ändra user agent på. Ics browser + och dolphin browser är två exempel. Där kan du gå in i inställningar och ändra till iphone, så sidan tror att du går in med en iphone alltså. Det funkar också, testade nyss :P

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

5. sundown

sundown Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

men du hade inga problem med att innehållet på startsidan inte fick plats på skärmen i kombination med att det inte går att zooma ut? för jag ser inte allt och kan inte heller zooma ut.