Surfplatta barn runt 2k

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av tomle, 12 maj 2023.

1. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Hej!
    Letar efter en enkel surfplatta till att titta på Bolibompa och använda andra enkla barn-appar

Samsung A7 Lite och A8 är nog budgetmässigt rätt men verkar vara riktigt sega.

Amazon.de finns ju många no-nameplattor med riktigt bra spec <2k SEK. Märken som Chuwi, Teklast och Blackview erbjuder 8GB RAM och Octacore, Snapdragon 680 eller T616 (länkar längre ner).

Vad tror vi om möjligheten att uppdatera, custom roms? Annars så är det väl det som lockar med Samsung, man får 3 års uppdateringar (vilket i och för sig betyder att A7 Lite inte får några nya versioner av Android utan endast säkerhetsuppdateringar ett litet tag till).

Amazon.de
    Amazon.de
    Amazon.de
    Amazon.de
    Amazon.de

2. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4.347

MINA ENHETER

Begagnad iPad rekommenderar jag i den prisklassen.

Amon, Sanjin84 och Kristy gillar detta.
  3. Sanjin84

Sanjin84 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    192
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Pixel 4
    Telefon 3:
    LG v30
    Du kan nog hitta en Ipad 6th eller 7th generation för det priset.

Köpte en begagnad Ipad air 2 till min 4 åring och batteriet håller riktigt bra, plattan känns rapp med.

Har haft två billiga Android plattor, dom kändes sega vid användning och skärmarna var inte roliga att titta på. Dålig kontrast, bleka färger.

Amon och tomle gillar detta.
  4. maRRtin

maRRtin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    731

MINA ENHETER

Du får ingen vettig ny platta för 2k, det är bara att leta begagnat eller gå upp i pris som gäller tyvärr.

Boegas och Kristy gillar detta.
  5. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag köpte Samsung A8 till mina kids, Netflix, Youtube, Roblox, Minecraft, allt funkar bra utan större lagg.
    Dock! Jag väntade tills Samsung hade rea på paddan på sin hemsida, från 2890kr till 1500kr (WiFi versionen).
    Därtill skickade jag med en gammal mobil för ytterligare rabatt, blev totalt 700kr för paddan. Det kan jag säga att den absolut är värd. 2890kr skulle jag nog inte betala.

Last edited: 14 maj 2023
    Amon, Kristy och tomle gillar detta.
  6. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Köpte en A8, 4GB/64GB-versionen för 2470 kr.
    Såg dock att amazon.it har S6 Lite 2022 för 289 EUR, det är lite mer men då får jag en padda som uppdateras till Android 15 eller kanske 16. A8 kommer väl inte ens att få Android 14...?

Kan nog vara värt ändå, budgeten är ju flexibel men frågan är hur länge paddan håller i ett barns händer.

iPad 9th gen ligger ju på runt 4k nu och är ju en bra padda men frugan och jag har sagt att barnet inte ska skolas in i Apple-världen utan att det ska bli Android.

Kristy gillar detta.
  7. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Ja det fick bli en S6 Lite 2022, kan ju bli kul att rita med pennan också plus att den känns mer framtidssäker, knappa tusenlappen dyrare än A8 4GB/64GB får det vara värt.

Kristy gillar detta.