Jag röstar på Prime

Om du e ute på flykt med den och en flitig nedladdare så kan din Prime ersätta en dator på många sätt. Nu säljer någon en för 4k här på forumet. Ett bra kap enligt mig. Men fördel med en stor kraftig bärbar är väl att då kan du ägna dig till onlinespel, flytta till Tv och använda som DVD-spelare.
Men att sätta sig på möten och anteckna, skolarbete och läsa böcker är det helt klart mer bekvämt med en transformer. Dels smidig att ta med sig. Dessutom är batteritiden upp till sju gånger bättre.
Jag har inte haft en bärbar dator och känner inget behov av den nu. Däremot den som brukar sikta på en platta som inte har tangentbordsdocka med samma tankespår som du, har oftast gått tillbaka till sin bärbara dator.
Men det kanske är enklare att ersätta laptop om man inte hade en sån innan.. Jag använder fortfarande min stationära mycket flitigt. Den agerar bas och spel. Men numera surfar jag även hemma bara med plattan eller mobilen för att de e skönare att ha i sängen. En 17" som iprincip ändå behöver vara ikopplad till eluttag är inte så värst bekvämt enligt mig.
Beror ju lite på hur du använder portabel dator. Men jag hade nog inte röstat på en transformer om du t.ex har en Samsung Galaxy Note. Då kan man lika gärna surfa i sängen med den och de blir mindre praktisk plus till plattan. Det kan väl vara användbart med smartphone som får agera modem dock.
Sen skulle jag nog föreslå TF300 istället för Prime. Prime har liten svaghet med GPS och wifi pga metalldesignen.
Plattan ersätter nog inte helt din dator ändå. Men du behåller den gamla som får leka bas, inga problem om den fortfarande funkar bra. Eller om du kanske redan har en stationär.
Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
Click to expand...