Surfplatta för att kolla på TV med (hdmi)

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av _Samuel_, 6 feb 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. _Samuel_

_Samuel_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hej! Om man vill ha en surfplatta med hdmi så att man kan enkelt koppla ihop surfplattan och teven, vilken ska man satsa på om man vill ha en så kompetent surfplatta som möjligt på alla sätt och vis?

2. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Jag föreslår egentligen Chromecast och göra det via en nexus 7 eller mobilen. Det är ju som trådlös hdmi. Känner man att man har andra användningsområden för en platta, visst kör på. Annars finns ju vissa plattor med hdmi ut, andra kräver adapter av MHL eller slimport, vilket kan utöver hdmi-sladd kosta 150-300kr mer. Sen finns det de som har mini-eller mikrohdmi utgång som gör att sladden också kan kosta ännu mer.

Chromecast stöder bara vissa appar. Netflix, videospelaren, galleri, Chrome webbläsare. Så det räcker ju med att bara spela filmer. Vill man spegla mer på tv får man sikta på någon hdmi eller dongle som speglar trådlöst. Fördel Chromecast är att det kan spela i bakgrunden och fortsätta använda plattan att göra annat.

Några jag vet som har adapter till hdmi är nexus 7 2013 (slim port) flera Samsung plattor (MHL)

Som har Micro eller mini hdmi: Asus, Sony.

Några jag tror mig sett ha fullstor hdmi ut är motorola, Acer så kolla in dem då.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.