Surfplatta för studier

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Pegasusdroid, 20 aug 2023.

1. Pegasusdroid

Pegasusdroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel3a
    Jag är på jakt efter en surfplatta som ska ersätta en skruttig laptop samt handskrivna anteckningar.
    Jag ska alltså använda den för mina universitetstudier och det viktigaste är att man kan göra anteckningar på den med en styluspenna. Jag har alltid föredragit att göra mina anteckningar för hand så det är viktigt att det känns bekvämt att skriva på plattan.

Det måste vara lätt att hantera filer, använda office paketet, spara filer i molnet.
    Det måste vara lätt att göra anteckningar. Jag vill kunna ladda ner lärarens presentationer, göra anteckningar direkt på de, lägga in figurer, rita figurer, flytta runt bilder osv.

Det måste gå att koppla in ett tangentbord.

Operativsystem är inte så viktigt, jag använder en windows dator och en google pixel telefon till vardags. Budget är typ max 5000kr, men jag är osäker.

Jag har tittat lite på en begangnad samsung galaxy tab s4. Är den helt outdated? Jag behöver som sagt inte den starkaste plattan, men jag vill heller inte hamna i en situation där jag inte kan använda vissa program eller funktioner då mjuk eller hårdvaran är för gammal.

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    48 067
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Du kan hitta en Galaxy Tab S6 Lite för 4000 kr på Samsung Store via Benify (brukar vara samma pris som med studentrabatt).

Annars kanske du kan hitta en begagnad Galaxy Tab S8 för ~5000 kr om du har lite flax? Galaxy Tab S8 WiFi. Det är ju långt bättre prestanda i den än en S6 Lite.

Pegasusdroid gillar detta.
  3. Jockmokk

Jockmokk Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    895
    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12
    Övrigt:
    iPad Air 2019. Apple TV 4K, Apple Watch S3
    Valfri iPad med stöd för apple pencil. Jag hade första gen ipad pro när jag pluggade, ovärdelig studiekamrat. Har numera en ipad mini för liknande syften i arbetslivet. Funkar görbra!

bernard och Pegasusdroid gillar detta.