Surfplatta med tangentbord

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Cire, 26 okt 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Godagens.

Går i planer att köpa en platta som ska användas i skola. Bärbar dator känns lite klumpigt för mig då de egentligen bara används till surfande & skriva anteckningar/skol saker.

Dock vill jag fortfarande kunna ha ett tangentbord som är "normalstort". Är det bara transfomer serien man ska titta på då eller finns de andra plattor som täcker detta behov?

Nypris får väl ligga runt 3000~ men jag kommer troligtvis försöka köpa en begagnad hur som helst.

Har tyvärr ingen bra koll på surfplattor om jag ska vara helt ärlig så vad rekommenderas?

2. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Det är transformer som gäller. Jag har den första varianten av transformerserien (TF101) och den funkar hur bra som helst. Även om TF300 givetvis är bättre..

Varför jag slår slaget för transformer är just att deras tangentbord är en bra extra skjuts i batteritid, vilket kan vara mycket användbart när man vill ha en heldag i skolan, skriver uppsats på bortaplan, etc. TF101 har ju ett andrahandsvärde på ca 2000-2200 kronor med tangentbordet. Personligen skulle jag aldrig sälja min för under 2000kr. För 3000kr kanske du hittar TF300 begangat med tangentbord, men var inte för säker på det.

Rekommenderar TF101 för ditt behov och budget. Det kan låta som att den är uråldrig och dålig bara för att det har spottats ut massor av nya tablets efter dennes lanseringsdatum. Jag har TF101 och har aldrig stött på något problem med den, dessutom köpte jag min begagnad också. Fördel med TF101 jämfört mot TF300 är två timmar extra batteritid. Folk säger att den nyare modellen är mycket snabb, vilket den troligen är - men min tablet är också väldigt snabb å då kan jag knappt tänka mig ett behov av en snabbare. Det borde finnas en del som säljer en transformer nu på andrahandsmarknaden. Hoppas du hittar något att vara nöjd med!

3. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Tack för svaret. Låter som de blir en transformer då men eftersom jag inte har bråttom ska jag försöka hitta ett riktigt fynd då ;)

4. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    hehe. Ja.. Bara gama tills du hittar ett fint klipp. Typ om du hittar tf300 för under 3000 eller tf101för under 2000 tycker jag du inte ska tveka. Förutsatt att det medföljer tangentbord och det inte är några fel på dem.

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.