Surfplatta MID

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av annapanna74, 12 april 2012.

1. annapanna74

annapanna74 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har köpt en surfplatta MID, den startade och fungerade i 5 dagar. Nu vill den inte starta ordentligt. Den startar och android "gubben" kommer fram sen står det android och det händer inget mer. När jag laddar den lyser det blått sedan om jag trycker på on knappen så lyser det cerist ibland rött. Vad är felet? Han jag köpte den av svarar inte på mail så jag vet inte vart jag ska vända mej:(

2. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Vad är det för märke på plattan? Kan du se om det finns någon resetknapp (eller hål) på den, tryck isåfall på den knappen. Jättesvårt att hjälpa när du inte ger mer information om vad det är för platta. Om du inte vet märke/modell så lägg upp bilder.

3. Jorgen

Jorgen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag köpte nyligen en MID YX-10A03 som såldes under namnet OPAD A10+. Är det den du har också? Jag har egentligen inget annat tips än dom föreslagits ovan att trycka på reset.

Jag har också problem med min platta, minneskortet funkar inte varken det interna eller externa. Har formaterat om och testat olika kort men utan att det lyckats. Testade också en fabriksåterställning men det hjälpte inte.

Tycker för övrigt plattan är skräp ändå, betraktningsvinkeln är usel så man måste hålla den lite snett för att skärmen ska visas vettigt, men det gör att man inte gärna använder den längre stunder. Sedan registreras inte tryck på skärmen jämnt över hela skärmen, jag upplever att den tolkar tryckstället annorlunda längst ute till höger exempelvis, vilket blir jobbigt när man skriver. Å andra sidan var den ju galet billig så man ska väl inte ha så stora krav kanske, men att den ska starta och läsa minneskort är ju en annan sak...

Du skriver att du inte får svar från återförsäljaren. Själv har jag fått ett svar hitintills, men det dröjde två-tre dagar. Återförsäljaren påstår att plattan fungerade när de skickade den, men begär även in skärmdumpar på mina problem. Är väl inte särskilt optimistisk på att de ska varken ordna problemet eller skicka en ny!

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

Last edited: 13 april 2012
  4. annapanna74

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det står bara MID på kartongen inte en siffra eller något annat. Jag köpte den av en chrillen9 på tradera, han har fler likadana ut på nu.
    http://www.tradera.com/surfplatta-l...id-3g-wifi-hdmi-m-m--auktion_342555_153627462

Där står allt om den, MEN jag köpte den inte genom tradera utan jag skrev och frågade vad han hade mera och då skrev han om den här, och jag förstår mej ju inte så mycket på de här :( Jag betalade till och med 1400 med frakt, vilket jag ser nu var vansinne. Men jag var väll lätt lurad :/ har tyckt på återställnings knappen 100 ggr. Inget händer. Har skrivit massor med mail men han svara inte, jätte trevlig och hjälpsam tills jag hade betalat sen inte ett ord.

5. lasslax

lasslax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Tips 1:

Om det finns ett SD minneskort i plattan, ta ut det och försök starta utan.

Tips2:

Håll ner Volym Upp knappen samtidigt som du trycker på On/Off knappen, och håll Volymknappen i 6-8 sekunder. Får du upp en meny ?

Tips3:

Anmäl honom på Tradera så han stoppas från att lura flera.

annapanna74 gillar detta.
  6. Jorgen

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ok då är det inte samma som min. Men jag tycker absolut du ska anmäla honom, både till tradera och Konsumentverket chrillen9 är ett företag och inte en privatperson.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

7. annapanna74

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har anmält honom på tradera men hur gör jag med konsumentverket?
    Han har flera likadana surfplattor på tradera nu, men det kanske bara är min det är fel på. Men tycker det är mycket dålig stil att inte kunna svara på mail. Han lovade mej att hjälpa mej med garantin om det skulle vara något. Eller om jag hade andra funderingar. Kan ju inte ge honom negativt omdöme då jag inte köpte den på auktion, det är väll därför han inte bryr sej.

8. lasslax

lasslax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Har du försökt med de tips jag gav dig?

9. annapanna74

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jopp det har jag, den startar men sen står det bara och "laddar" ANDROID händer inget mera. :(

10. Jorgen

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Du skulle först kunna ta kontakt med din konsumentvägledare i din kommun, och de kan säkert guida dig hur man ska göra som konsument, och berätta mer om du vill anmäla företaget till Konsumentverket eller ARN. Har aldrig anmält själv.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2