Jag köpte nyligen en MID YX-10A03 som såldes under namnet OPAD A10+. Är det den du har också? Jag har egentligen inget annat tips än dom föreslagits ovan att trycka på reset.
Jag har också problem med min platta, minneskortet funkar inte varken det interna eller externa. Har formaterat om och testat olika kort men utan att det lyckats. Testade också en fabriksåterställning men det hjälpte inte.
Tycker för övrigt plattan är skräp ändå, betraktningsvinkeln är usel så man måste hålla den lite snett för att skärmen ska visas vettigt, men det gör att man inte gärna använder den längre stunder. Sedan registreras inte tryck på skärmen jämnt över hela skärmen, jag upplever att den tolkar tryckstället annorlunda längst ute till höger exempelvis, vilket blir jobbigt när man skriver. Å andra sidan var den ju galet billig så man ska väl inte ha så stora krav kanske, men att den ska starta och läsa minneskort är ju en annan sak...
Du skriver att du inte får svar från återförsäljaren. Själv har jag fått ett svar hitintills, men det dröjde två-tre dagar. Återförsäljaren påstår att plattan fungerade när de skickade den, men begär även in skärmdumpar på mina problem. Är väl inte särskilt optimistisk på att de ska varken ordna problemet eller skicka en ny!
Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Last edited: 13 april 2012