surfplatta som extra/utökat skrivbord för netbook

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av dave333, 25 mar 2011.

1. dave333

dave333 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Kanske en långsökt ide

När jag är ute på resande fot så skulle jag uppskatta den lösningen, surfplatta skulle kunna vara en klockrent extra skärm för netbooken via usb (utökat skrivbord eller vad det heter). Menar om man drar musen till höger så kommer man över på skärm 2 (sufplattan)

Dock är frågan om det finns någon apps som har denna funktionen och klarar övergången mellan win7 och android. Kul tanke iallfall :)

Någon som har hört om en sådan lösning?

2. lupus

lupus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Det finns ett program som heter ScreenRecycler som gör det du vill. Allt som behövs är att enheten som man vill använda som extra skärm har en VNC klient. Tyvärr fungerar bara ScreenRecycler på Mac och jag har inte hittat något liknande som fungerar för Windows.

//Edit: Hittade denna artikel som beskriver hur man gör med hjälp av UltraVNC. http://www.ngineer.net/technology/using-my-ipad-as-a-second-monitor-for-my-windows-laptop/. Det borde fungera lika bra att använda en Android platta med VNC istället för en iPad.

Last edited: 25 mar 2011
    dave333 gillar detta.
  3. dave333

dave333 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Låter trevligt, tror jag skall testa och se hur det fungerar,frågan är bara om man hittar ett vettigt sätt att montera den på netooken eller ett stativ :)