surfplatta till usb dac

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av robert293, 15 nov 2012.

1. robert293

robert293 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Funderar på att köpa en surfplatta och att sedan köra usb sladd till en usb dac.
    tanken är att bygga in den i ett vinklat stativ på väggen och sedan agera juke box i mitt hifi rum.

Har läst runt lite och fått uppfattningen till att man måste ha en platta som har nyaste android (jelly bean) samt usb "host" funktion hos plattan, om detta är rätt antagende (väldigt novis på området) så har jag bara hittat en pipo m1 platta som säljs hos tabletkungen som fixar detta?

behöver råd ifrån experter ifall detta funkar eller ej (streaming funkar inte direkt bra hos mig då jag bor i bushen och kör med usb dongel) kan även tillägga att ljudkvaliten är det primära för mig (flac)

tacksam för svar.

2. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Gjorde precis en tråd om detta i nexus 7-forumet :P
    Nexus-sjuan ska iallafall klara det, med hjälp av lite modifikationer i mjukvaran. Vet inte om den har blivit mer plug&play efter uppdateringen till 4.2
    En nackdel är att den inte verkar kunna laddas samtidigt som DAC-en är inpluggad, även om man kopplat till extern strömförsörjning.

Annars verkar Windows RT vara ett ganska hett alternativ till det syftet: http://www.pocketables.com/forum/showthread.php?t=11441