Surfplatta vs netbook (högskolestudier)

Discussion in 'Off Topic' started by -Henric, Mar 3, 2013.

1. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad kan man göra med en netbook/laptop som man inte kan göra på en surfplatta (inklusive tangentbord och OTG-kabel för datormus)?

Jag riktar mig enbart till er som läser eller har läst på högskola/universitet då jag själv hade tänkt studera till höst och använda min surfplatta (eller köpa en netbook) för studierna.

Jag har för övrigt en Samsung Galaxy Tab 2 10.1 Wifi med original keyboard dockningsstation från samsung och en OTG-kabel för att koppla in en datormus.

Tack på förhand!

2. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    En platta är ju helt klart smidigare men inte klarar av de "bästa" programmen om man säger så. Samtidigt är en dator (netbook i ditt fall) klumpigare och större men har ju allt man tänkas behöva. T.ex. Officepaketet, vilket kan vara bra.

Men du skulle ju kunna köpa en Surface RT(?) som har hela Office utbudet. Men där har du ju inte alla andra "appar" som man kanske vill ha när man kör en platta.

3. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack så mycket för svar. Jag var lite dum och sökte inte riktigt innan jag skapade denna tråden. Jag har nu kollat igenom några trådar vars syfte är ungefär samma som denna.

Jag har tänkt och bestämt mig att behålla min surfplatta. Jag ser ingen jättemening med att skaffa en netbook om jag har en surfplatta med många smarta appar för studier. Nu när jag har ett tangentbord också så är det ju också ett stort plus :)

Som sagt så finns det liknande trådar redan så denna är dessvärre överflödig och kan låsas.