Surroundhörlurar - Gör det skillnad?

Discussion in 'Off Topic' started by Tobby, Apr 8, 2012.

1. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Har varit lite sugen på att testa ett par surroundhörlurar, men har aldrig fått tummen ur när jag varit på t.ex. Media Markt. Vad tycker ni? Gör det stor skillnad?

2. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Haft Logitech's G35 med 7.1 surround i över 1 år och jag älskar skiten. Det skapar ett virtuellt surround så man märker skillnad när man lyssnar på spotify tex, och i spel som supportar det så är det stor skillnad. Switchar man tillbaka till 2.1 från virtuellt 7.1 i tex spotify så känns allt så jävla platt och tråkigt..

Kommer aldrig gå tillbaka till 2.1 :)

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Köpte just ett par G930 eftersom jag ville komma åt det trådlösa. I dessa finns surround.

Jag är lite tveksam till att köra på surround när det gäller musik ifrån Spotify t.ex. Känns som om ljudet låter för svajjigt. Jag gillar plattheten och trycket i stereo när musiken skall spelas men det är ju uppenbarligen en smaksak. Däremot i film är det grymt! Att sätta på 5.1 som ljudspår i en film och kika på t.ex. Black hawk down är mäktigt! Spel har jag faktiskt inte testat men bör vara fantastiskt bra det också.

Det enda jag ville åt var det trådlösa. Det är underbart att kunna luta sig tillbaka och kika på en film eller kunna gå runt i lägenheten när man snackar på Skype. Om batteriet tar slut så är det bara att plugga in sladden och fortsätta. Dessvärre känner man sig snabbt låst vid sladd men så snart man tänker på att det var så man alltid satt för blir man sådär lite extra glad igen när man väl kopplar ifrån lurarna och får smaka på den trådlösa friheten än en gång :)

4. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Önskar nu i efterhand att jag köpte trådlösa med ^^

5. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Låter ju helt klart intressant

6. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Det som är skönt, när man har sladd, är att man inte vet hur skönt det är utan :P Det kommer bli svårt att gå tillbaka.

Köp på Elgiganten och testa! 30 dagars öppet köp även om du testar lurarna...