svag WiFi signal

Diskussion i 'Galaxy S' startad av alexuz, 17 jul 2010.

1. alexuz

alexuz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag undrar om samsung förbättrat wifi signalen något i dem nyare firmwares som finns? jag bor i en 1a och har en D-Link 615 N router och har mellan 1 och 2 streck för mottagningen. Även på jobbet har ja aldrig bättre än 1 streck.
    Samtidigt känns den lite långsam när jag ska surfa ibland. Speciellt med 3G nätet då brukar det vara ännu långsammare (Tele2 nät i stockholm).

Edit: Provade speedtest.net på den nu och fick bra siffor tror jag 9.77mbit ned och 4.30mbit upp. Jag har BBB 100/10.

Last edited: 17 jul 2010
  2. henkeman1

henkeman1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Håller med om att Wifi signalen inte är bra. Jämfört med min Iphone 3GS 3.1.2 som jag hade innan jag bytte så har Galaxy S mycket sämre Wifimottagning. Någon mer som upplever detta? Kör programvara JF3.
    /Henkeman1

3. littlelen

littlelen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jo, kan väl bara hålla med....

4. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Jag håller oxå absolut med. Har en router med g-standard från glocalnet men har aldrig full mottagningsstyrka på mobilen trots att jag står en meter ifrån routern. Kommer max upp i två av dessa tre streck men oftast är det bara ett sträck som är ifyllt i wi-fi-ikonen på min sgs.

5. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Jämför du streck eller hur långt från routern du kan vara innan det bryter? Det är bara det senare som faktiskt betyder något. iPhone har fulat sig med linjerna som visar mottagning länge.

6. Rongden

Rongden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Precis, själv visar min också bara runt 2-3 streck men att surfa och liknande går ändå sjukt fort, så jag tror inte den visar rätt, iaf inte för mig. Jag har aldrig satt direkt värde på detta utan bryr mig mer om hur pass snabbt det faktiskt går att surfa på mobilen, vilket som sagt är helt klanderfritt.

7. jedijens

jedijens Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Jag tycker mottagningen är riktigt bra. Jag kan vara 45 meter ifrån routern och ändå ha bra teckning. Min kompis har en 3GS och vi testade. SGSen klarade längre avstånd :)

8. NickeW

NickeW Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Same same. Dåligt med "streck" men blixtsnabb surfning och täckning i hela lägenheten, men många har klagat på att de tappar wifi-täckning så förhoppningsvis fixar samsung detta (om det går) i ny FW.

9. finical

finical Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

hej köpte mobilen igår och får igång wifi men inga streck alls står att det är connected med när ja gåri n på internet funkar det inte. har provat återställlning men samma sak där har D link router o använt både static ip inget funkar va kan man mer prova ?

10. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Jag gjorde gjorde en fabriksåterställning på min router så slutade telefonen koppla ner WiFi hela tiden.