Svara på kommentarer för ens applikation i Developer Console?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av zeno, 3 jan 2011.

1. zeno

zeno Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har man en applikation på Android Market så kan ju folk sätta betyg och om de vill även skriva en liten kommentar. Jag, och säkert många med mig, använder sig av betygen och kommentarerna för att ta ställning om man vill ladda ner/köpa applikationen eller inte så det är en jättebra feature.

Men som utvecklare stör jag mig på att jag inte kan göra så mycket med de kommentarer jag får. Jag har inga problem med att folk sätter låga betyg och tycker att min applikationen är skit. Eller det är ju så klart inte kul men det är inte de kommentarerna jag är ute efter. Jag tycker allt för ofta att kommentarerna innehåller frågor/funderingar eller att man märker att kommentaren uppkommit på grund av att användaren missförstått hur applikationen ska användas. Hade man bara kunnat få kontakt med användaren så hade man säkert kunnat hjälpa till och även få hjälp vid ev FC och buggar.

Jag förstår att Google inte vill lämna ut information om de som satt betyg/kommentarer, men varför kan man inte ha en reply-funktion på kommentarerna som utvecklaren kan skriva in. Eller någon slags tjänst som gör att man kan skicka meddelanden till den som kommenterat utan att man ser dess kontaktuppgifter.

Detta är inget som man löser i detta forum men det vore intressant att höra era synpunkter, och om någon vet om detta kommer att ändras i framtiden.

2. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Google vet om att detta är något som vi utvecklare har efterfrågar väldigt mycket. Det suger stenhårt att vi inte kan lämna kommentarer. Jag ser t.ex lite då och då folk som i kommentarerna till mina appar skriver saker som inte stämmer.

Har någon gång hört att google i framtiden ev kommer skapa något som gör att vi skall kunna besvara frågor. Allt var dock väldigt luddigt, och ingen vet om det kommer bli så att vi kan ha små communities, eller om det bara kommer bli så att man kommer kunna lämna mer än en kommentar på de appar man själv gjort.