Svarar inte under flera sek efter samtal?!?

Discussion in 'Galaxy S - Allmänt' started by Silverbullit, Dec 2, 2010.

1. Silverbullit

Silverbullit Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har fått ett underligt problem efter froyo uppdateringen,
    i slutet på samtal svarar inte skärmen utan är svart.
    Den kan blinka upp några gånger men svarar inte på touch,
    sen efter en liten stund (5 sek?) svarar den igen...

Någon som drabbats av detta?

Lösning?

/Silverbullit

2. Dalby

Dalby Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Märkte det idag (har haft FroYo i någon månad) Tryckte bara på homeknappen så tändes den igen.

3. seppok

seppok Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Problem?

Alla pekskärmsmobiler fungerar på samma sätt.

4. Silverbullit

MINA ENHETER

Nepp, det hjälper inte med hemknappen, trycker jag där så blinkar skärmen upp nån bråkdels sekund - IBLAND. Men mestadels är den svart och non-responsive. Mer specifikt hjälper ingen knapp, och touch-skärmen svarar inte på touch...

Tja om du anser att när nallen blir kolsvart och slutar svara är problem så svar ja... (Nåja, ibland blinkar skärmen upp en bråkdels sekund på nåt epileptiskt sätt när jag dundrar på hemknappen. Kanske var 15-25 gång typ, men svarar inte överhuvudtaget under den bråkdels sekund man slumpar upp touch-menyn.) Efter ett tag 5-30sekunder blir den dock "normal" igen.

Var det nån form av svar förresten att "Alla pekskärmsmobiler funkar på samma sätt"?!?
    Isåfall får jag ödmjukt replikera att nallen svarade före 2.2 uppdateringen, och vad gäller andra nallar så har jag precis som alla andra haft sony-eriksson, iphone 2, 3, 3gs mfl och dom blinkade aldrig och slutade svara under samtal.

Det känns som nåt tjall på mjukvaran eftersom det sker specifikt i samband med telefonsamtal...
    Någon som vet nåt om det här?

All hjälp mottages tacksamt!

/Silverbullit

Last edited: Dec 3, 2010
  5. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Strunta i Seppok, han drygar sig hela tiden. Det har inget med avståndssensorn att göra då? Skärmen släcks ner för att man inte ska råka komma åt något dumt på skärmen när man har örat emot. Kanske är den lite defekt, antingen i hårdvaran eller mjukvaran. Reagerar telefonen likadant om du ringer med handsfreen eller högtalarfunktionen?

6. seppok

seppok Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

När man har luren mot örat vid ett samtal är skärmen bortkopplad på Samsung, Nokia, Sony Andersson etc. etc...

Berätta om jag (arrogant skitstövel pensionär) har fel!

Feliz Navidad!

Merry Xmas!

Last edited: Dec 3, 2010
  7. Doid

Doid Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har inte haft problemet tidigare men idag låste sig allt utom ljudet (ringtonen) när jag fick ett samtal. Jag prövade allt utan resultat. När jag hållit in startknappen i ca. 15 sekunder startade den om utan att lägga ut någon fråga. Samtalet som jag missade fanns inte heller i loggen. Irriterande och sjukt!

8. Galaxy S

MINA ENHETER

Nej du har rätt i det du skriver. Men ärligt talat, tycker du att ditt inlägg var givande? Att skriva att alla pekskärmsmobiler fungerar likadant, utan närmare förklaring, till någon som uppfattar telefonen som defekt är inte särskilt konstruktivt. Det är inte första gången du skriver dryga oneliners utan att ens verka vilja hjälpa trådskaparen.

Att skärmen inte svarar på fem sekunder tycker jag faktiskt är för lång tid för att vara som det ska. Men det kanske har men samsungs sunkiga lagg att göra. Den fördröjningen är inte implementerad i min lur..

9. Silverbullit

MINA ENHETER

Tack grabbar för era tankar,
    avståndsmojängen låter som möjlig problemkälla.
    Det startade direkt efter bytet till 2.2 froyo så kanske programvaran till avstånds-sensorn laggar?!?

Jag har tyvärr inget handsfree (Eller nåja, jag fick ett samsung bluetooth handsfree i present i samma veva jag köpte luren, men tyvärr var det d.o.a. så jag är fuckad där.)

Experimenterade och tog tid hur länge den slutar svara,
    första gången låste luren sig och jag kunde inte svara utan fick rycka batteriet och reboota, sen 72sek, 16sek, 3min 17sek i den ordningen.
    Knapparna på sidorna av hemknappen lyser upp en stund, när man klickar och kör en jorden runt på nallen lyser de spontant upp en stund igen, men detta är enda livstecknet under låstiden bortsett från att skärmen blinkar upp non-responsive.

Kan man återinstallera 2.2 och se om det på något sätt hjälper?

Tack igen för er respons grabbar!

/Silverbullit

Last edited: Dec 4, 2010
  10. Galaxy S

MINA ENHETER

En fabriksåterställning räcker kanske. Se till att göra backup på allt du vill ha kvar bara. Jag brukar exportera kontakterna till SD-kortet, skulle dom försvinna är det bara att importera, snabbare än Kiss iaf.. :P

Edit: Hahaha, SwiftKey tyckte visst att Kies skulle vara Kiss i autocomplete, en freudiansk felstavning kanske? Passar rätt bra ändå så det får stå kvar :)

Last edited: Dec 4, 2010