Svårt att få min Desire att auto av/på wifi...

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Bamsefar, 21 jun 2011.

1. Bamsefar

Bamsefar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Hallå,

Min Desire verkar ha utvecklat en udda sjukdom: Oberoende av vilken programvara:
    1. Y5
    2. Smart WiFi
    3. Tasks
    4. WiFi enabler
    5. säkert några till som jag inte minns...

Så kan inte programvaran stänga av WiFi, och vissa klara inte ens av att slå på WiFi när jag är på en viss plats (cell tower styrt). Eftersom alla verkar ha samma fel så undrar jag om jag har problem med enbart min Desire. Andra verkar få det att fungera?

Jag har alltså enDesire, original 2.2 rom, och det jag vill är att wifi skall slå på sig vid bostaden, annars vara avstängt. No more, no less.

Någon som har någon ide?

2. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Om jag minns rätt så när min lur var original så installerade jag WiFinder på den och det löste det problemet vill jag minnas. :cool:

3. Bamsefar

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Mja nu ville jag ju inte koppla upp mig mot vilken hot spot som helst, utan bara koppla upp wifi när jag kommer hem, och när jag lämnar bostaden så skall wifi stängas av så att batteriförbrukningen blir så låg som möjligt....

4. arvesen

arvesen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    157
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Bocka ur rutan nätverksmeddelande under wifi inställningar, då ligger inte telefonen och söker nya nätverk. Räcker inte det?

5. Bamsefar

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Nej det räcker inte. WiFi kommer att dra onödigt med kräm från batteriet tills man kommer hem till sitt nät igen....

Mao den är redan urbockad ;-)

6. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det är en fin tanke att wifi drar så mycket ström... men faktum är att när jag försökte med något liknande (har för mig att det var locale jag använde) så drog appen minst lika mycket ström eftersom att telefonen aldrig gick ner i sleepmode när skärmen stängdes av utan fortsatte att tugga i sig batteriet i samma takt som hästar tuggar i sig morötter...

Slutsats: Jag fortsatte med att använda en widget som dessutom tar mindre plats på telefonen väldigt knappa internminne...