svårt att uppgradera till 2.0?

Discussion in 'Allmänt' started by borjeboy, Nov 6, 2009.

1. borjeboy

borjeboy Teen Droid Medlem

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
  2. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det verkar som att de endast pratar om uppgraderingar via mobilnätet. För mig kvittar det om jag måste installera den manuellt eller ej. För mig duger det även med vanilla Android.

Kan dock förstå om den stora massan vill ha uppgraderingar via mobilnätet.

3. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Jag säger som jag brukar - det handlar nog mest om ovilja och bekvämlighet hos operatören.

Om man rootar sin telefon, och det finns en utvecklarcommunity bakom den, så kommer det finnas ROMar till den långt framöver. Jag är inte orolig för att få 2.0 för det kommer på något sätt till min 32B. Säg 2.5 och framåt - de kanske kräver mycket av hårdvaran - då kanske inte min gamla hårdvara hänger med men vad fasen, 1.6 som jag kör nu går inte av för hackor!

Sedan kan man ju diskutera detta med öppen källkod osv...

4. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Android har ett problem o det är mångfalden.. kommer många lurar och tror tyvärr att många utvecklare inte kommer orka anpassa appen till alla lurar så i framtiden lär det dyka upp problem.

5. SkogsTrollet

SkogsTrollet Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det beror ju på hur dom löser det. Det är inte så långsökt att kolla på windows och linux som fungerar på ett stort antal hårdvara.

Däremot så känner jag personligen att jag inte längre vill leva på HTCs nåder. Om dom in snart visar att dom har en plan för att fortsätta underhålla sina tidigare modeller så kommer jag snart flasha min magic.