Svårt med matte? Kolla här

Diskussion i 'Applikationer' startad av Sodori, 16 aug 2010.

1. Sodori

Sodori Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inte ska vi Android användare bli slagna av dom där nördarna som kan räkna på kvant fysik, va? Det tycker inte jag i alla fall!!

...okej, kanske kommer dom fortfarande slå oss i kvant fysik då! Men med dessa hjälpmedlen kommer din mattelärare att förbjuda speciellt dig ifrån en mobil räknare utan i stället en vanlig tråkig en vid proven, då lärare är ondsinta!!

Allt detta kommer kosta dig ca. 7 kr, med du måste ha ett kort för internet betalning. Det är allt!!

Applikationerna som hjälper dig:

handyCalc Calculator
    I min mening den bästa och minst komplicerade kalkylatorn. Minns gammla uträkningar, stor och tydlig ruta för formerna och kan lösa ut ekvationer snabbare än du hinner säga "blixtra mig Einstein". Genom att svepa det numeriska tagentbordet till höger/vänster får du snabbt och enkelt fram ett alfabetiskt tagentbord vilket möjliggör skrift som "250 min" "50 usd" men även "a=b*r+s/a". Den kan även visa grafer och ja.. allt möjligt. Och såklart tack vare Androids strålande sätt att nå utveklarna för konversation kan du alltid be han om än mer funktioner. Den har även separata menyer för valutor och enheter, där man kan söka på sin enhet men även "klistra fast dom" i toppen på sin meny. Så du bara behöver t.ex söka en gång efter svenska, europeisk och amerikansk valuta för att sedan alltid få det längst upp på listan.
    Du kan även spara dokument, vilket betyder att om du gjorde 5 "sidor" efter varandra av uträkningar, alltså räknat något och tryckt rensa knappen. Dessa kan då i efter hand tas tillbaka. Och om du vill granska dina uträkningar kan du även dölja tagentbordet, lämnar hela skärmen till dina formler.

Math Reference
    Detta lilla under är en fröjd för i alla fall mitt öga. Och skulle jag ha haft den 2 år tidigare skulle mina betyg i matte ha ökat avsevärt. Den hjälper dig lösa geometriska beräkningar i area och omkrets på många former, trigometri, algebra, avrundning, ekonomi matte (lån och sånt där) samt mycket mycket mer. Applikationen är ganska tung i sig, hur mycket har jag faktiskt lite svårt att se på min lur :)innocent:) Android market säger 5mb, AndroidLib säger 11.9mb och jag skulle våga tro att den är runt det. Just nu säger min telefon 16kb xD Men den har full support att föra över till SDkort om du har FroYo - inga problem.
    Skulle ni nu inte alls vara nöjda med den och anser att det skulle vara hopplöst för utveklaren att ändra på appen kan ni alltid få pengarna tillbaka om inte dom redan har dragits ifrån ditt kort. Denna tid kan dock variera.

Math Reference är dock som du kanske har misstänkt det som kostar 7 kr. Mycket bra pris för så mycket information i min mening!! Men om du bara installerar Market Enabler, går in i "settings list", lång klickar på "[us] T-Mobile (T-Mobile)" med en rootad telefon (tror jag det är ja, ni kan gärna säga då editerar jag denna information) så kan du komma in i Android markets betal tjänst, lägga till ditt kort samt hitta Math Reference.

Jag hoppas detta hjälpte i alla fall någon lite. Jag har testat rätt mycket och det inkluderar den mest populära gratis kalkylatorn i Market. Detta jag visar er är resultatet av månader av tester, försök och ännu mera tester. Såklart inte oavbrutet testande. Men jag är osäker på att jag skulle hitta något jag gillar bättre än detta. Jag ger er med andra ord det jag anser vara det bästa att få inom kategorin matematik.

Last edited: 16 aug 2010
  2. Inso

Inso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Det här kan komma till användning, tack!

3. zetar

zetar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER