Svart skärm även i fastboot/recovery

Diskussion i 'Desire HD' startad av mangethegamer, 27 augusti 2011.

1. Efter att jag laddade batteriet igår vägrar skärmen starta (den förblir svart), dock hör man fortfarande att telfonfunktionerna fungerar, dvs man hör om det kommer ett sms/ringer eller låser upp den.

Har rootat den så är inte sugen på att lämna in den, då man förmodligen måste hosta upp massor av cash för att fixa den.

Skärmen förblir svart även när man startar den i fastboot.

Något som har några förslag på vad jag bör göra?

2. PeterD

PeterD Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Låter lite som att skärmen har gett upp tyvärr :(

Om den inte tänds någon gång alls så lär den nog ha lagt av, eller så är det något som styr skärmen som gett upp.

Kanske kan vara så att det har blivit något fel laddaren som gjort att telefonen pajat?

Blir ju lite svårt att få tillbaka den till original också om man inte har en fungerande skärm :(

3. Azfor

Azfor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Har du nån ROMzip på sd kortet? i sånna fall kan du styra recovery via adb genom att du skriver in det den ska göra i komandoprompten, starta upp telefonen, å vänta ett tag så att du är säker på att den är igång, gå in i komandopromten å skriv adb reboot recovery ENTER sen Adb install zip from sdcard ENTER adb choose zip from sdcard ENTER Adb (namnet på zip filen) ENTER Tror det va så! hoppas det löser sig!

4. Får bara "device not found"
    Tror det är pga att jag inte har "USB-Debugging på.
    Finns dock ingen möjlighet att sätta på den från mobilen.

5. Azfor

Azfor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Ja usb debugg måste vara på...