Svart skärm när minneskortet används

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av xziaz, 12 feb 2011.

1. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hallå!

HTC Desire 2.2

Jag har ett problem... Jag roota min lur häromdagen, gillade det skit mycket. Men började märka problem, att jag börja få svart skärm efter ett tags användande. Alltså typ när jag fottade och gick in i galleri så börja det lagga, och när jag släckte skärmen och skulle sätta på den igen så såg jag bara knapparna lysa.

Jag har märkt att det hände mest när jag synca låtar från spotify till offline mode i minneskortet. Så jag unroota den för jag trodde det var något problem, så var allting normalt osv. Syncade in låtar igen för jag formatera minneskortet osv, men då börja det igen.

Vad händer?? Jag bytade minneskort med en kompis och ska se om det händer med hans... Köpte luren för lixom 2-3 månader sen.

När jag va rootad så lekte jag rätt mycket, flasha runt, wipa rätt mycket.

EDIT: Detta hände aldrig INNAN jag roota telefonen...

Vad kan vara felet? Hjälp tack!

Tack... :(

Last edited: 12 feb 2011
  2. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har använt min kompis minneskort i någon 1 och halvtimme, och har nt märkt något alls. Har fottat som in i helvete, syncar låtar samtidigt....

haha

3. thehero

thehero Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    658
    Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra
    Telefon 2:
    LG V30. LG G4, S20 FE 5G
    Finns redan ämnen om detta om du söker..

Du har nu fått ett HTC-problem som vare sig ett nytt SD-kort eller annat kan avhjälpa.
    Detta fel beror på att mobilen av någon anledning tappar kontakten med SD-kortet.

Bilder, en del appar och vissa telefonrelaterade funktioner gör automatiska backup-filer eller data på SD-kortet. När de plötsligt inte hittar dessa på kortet börjar mobilen hänga sig, och vips så vaknar inte skärmen nästa gång ni vill tända den.
    Härligt, eller hur?

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=27988

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=26129

4. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Bytade till annat minneskort, har inte fått samma problem. SKumma är att min kompis använder nu de kortet jag använde, han har inte problemen jag hade?

SKUMT?

5. thehero

thehero Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    658
    Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra
    Telefon 2:
    LG V30. LG G4, S20 FE 5G
    Som sagt... felet ligger inte på kortet.
    Så var inte orolig, det kommer igen..

Detta problem med svart skärm inträffar av någon anledning oftare där 3G-mottagningen är svag och den växlar mellan vanlig GSM ("edge") och 3G.

6. Beta

Beta Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå! Sorry för att jag gräver upp en gammal tråd men...

Har exakt samma problem, ofta så verkar telefonen inte kunna komma åt minneskortet, typ spotify, musik-spelaren och galleriet hänger sig när man försöker använda det, och kan du sluta i svart skärm och det hjälper endast med att ta ut batteriet (telefonen verkar funka normalt ändå men utan skärm, tar emot sms osv.) Det har även hänt att skärmen blivit svart och endast de fysiska knapparna tänds när jag försöker väcka telefonen.

Först trodde jag det var minneskortet, men har provat med två olika minneskort, samma problem. Detta va med original rom utan root, för skojs skull testade jag att roota och köra in CyanogenMod7, men problemet kvarstår...

Har precis fått tillbaka min telefon efter service för det ökända starta-om-sig felet där det bytte mainboard, hade aldrig detta problemet innan Anovo "lagade" telefonen.

Så min fråga är till er som har haft samma problem; har ni lyckats lösa det på nått sätt UTAN att skicka in till värdelösa Anovo?

Ifall inte, har ni skickat in till Anovo och lyckats få tillbaka en fungerande telefon? Man är lite rädd när man ska skicka in saker dit... Dom verkar ju inte ens laga grejerna, läste om en med samma svarta skärm problem som skickat in telefonen till Anovo fyra gånger med samma problem...

Tacksam för svar!