Svårt val

Diskussion i 'Desire HD' startad av MetMats, 9 jul 2011.

1. MetMats

MetMats Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tjena

Vi ska få våra arbetsmobiler och jag får välja mellan Desire HD, Desire S och Incredible S. Jag har svårt att välja och har lagt en tråd under köpråd, men får inte mycket feedback. Tacksam om så många som möjligt kan tycka till....

/ Fiskarn

2. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Du har skapat en tråd i köpråd och väljer sedan att skapa 3 till. Smart! Under tiden mod låser dessa trådar kan du ju börja läsa själv.

Google

Google

Du fattar principen...

MetMats gillar detta.
  3. MetMats

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Point taken!

Men man får inte någon större feedback under "Köpråd" om man inte är på jakt efter det senaste, utan det blir mest ingenting av det.

Google är bra, men ger inte på något sätt kommentarer av dom med den användarerfarenehet jag söker, utan är mest tester med modellerna som nya där dom i princip alltid jämförs med det värsta som finns vid tidpunkten för upplägget.

Dom jag vill ha råd och input av, dvs dom som har DHD, Desire eller Incredible (och dessutom har haft sina telefoner ett tag), kollar troligen inte under köpråd, vilket gör att jag missar många som har något bra synpunkter och välgrundade synpunkter.

4. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Fair enough, verkar som om du har läst lite trots allt... Sen tror jag att det går att hitta användarinput på andra ställen (kommentarfält, prisjakt, sök på swedroid forum, läs recension+kommentarer på swedroid).

Viljan att erhålla svar legitimerar inte spammande. Genom att ställa konkreta frågor och driva en bra diskussion (förslagsvis i din tråd i köpråd) kommer fler vara intresserade av att tycka till.

MetMats gillar detta.
  5. fredrikstorm

fredrikstorm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

MetMats gillar detta.
  6. MetMats

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är klart att jag har sökt så gott jag kan, och jag gillar inte spammande själv, men vad ska man göra för att få de som har erfarenheter av dessa modeller att titta i en köprådstråd som dom troligen inte besöker?

Jag har givetvis läst alla tester jag har kommit över, inkl dessa tre. Men ett test är en sak, och användarsynpunkter efter en tid med en telefon i vardagen något helt annat.

Jag borde kanske ha struntat i köprådstråden och gått direkt till dom olika undertrådarna och bett om åsikter och erfarenheter av dom som faktiskt använder telefonerna. Men det blir egentligen samma spammande av det, och det är som sagt inget jag förespråkar heller, så då prövade jag med en köprådstråd.

Tråden är visad ett antal ggr men utan speciellt många svar, och jag tror som sagt att det beror på att de jag söker input av inte per automatik besöker köprådssektionen. Kanske visar det på intresset för modellerna (vilket är ointressant för mig), eller så visar det att erfarenheterna på detta forum inte finns i någon större utsträckning, men det tror jag med är fel. Nej, jag tror tyvärr att de personer som kan ha lite input inte besöker den forumdelen helt enkelt.

/ Fiskarn

7. Division

Division Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ska du använda mobilen till mer än att ringa samtal inom företaget, återförsäljare, butiker eller kunder? Ska du bara ringa jobb-samtal spelar det ingen roll. Men gå till valfri butik känn efter vilken som passar dig bäst. Ställ frågor till personalen osv...

Sent from my Desire HD using Tapatalk

8. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

När Desire HD fanns så fanns inte Incredible S. idag hade jag köpt en Incredible S! HD har bara större skärm, 4" som på incredible duger väldigt gott! dessutom har jag läst att skärmarna på S serien är bättre. oså har du längre batteri tid då mindre skärm förbrukar mindre juice osv.. Incredible!!! :)

incredible är annars en DHD i mindre kostym, bortsätt från lite små grejer.