Problem: Svarta pixlar ersätts med röda - grafikbugg

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Lardge, 1 aug 2013.

1. Lardge

Lardge Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja!

Det är som så att min Nexus 7 har börjat få problem. Den är ett ersättningsexemplar från tre månader tillbaka, och sedan en månad har skärmen visat på grafikproblem. De pixlar som vanligtvis är svarta är röda, och gör min nexus 7 väldigt oskön att använda. I början kunde jag lägga tryck på båda långsidorna av skärmen med mina tummar, och den bruka bli normal igen. Men förr eller senare blev det samma sak, och nu vill den inte bli normal alls igen. Jag misstänker att det är något hårdvaruproblem, inte med skärmen i sig, utan med GPUn. I bästa fall är det glapp i någon kontakt (?), i värsta fall är komponenter döda.

Jag vill tillägga att jag inte har garanti på min nexus 7 i sverige, då jag köpte den i USA. Därför vänder jag mig hit, vet någon något om det här? Kan jag göra något eller är jag körd? Kan tillägga att jag har inte gjort något speciellt våldsamt med min nexus, den har legat i ryggsäcken med ett rätt tjockt skyddsfodral på. Tack på förhand!

2. BMarkusK

BMarkusK Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    99

MINA ENHETER

Asus har väl internationell garanti. Ska inte ha någon betydelse i vilket land du köpt den i. Två års garanti tror jag man har på plattan.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

3. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Det stämmer. Internationell service och 2 års garanti. Kontakta Asus Sverige och dom hjälper :-D.

Skickat från min Nexus 7 med Tapatalk 4 Beta

4. Lardge

Lardge Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svar!

Jag har redan kontaktat asus sverige. Det här var vad jag fick tillbaka:

Jag har iofs inte hört av mig till nordicservice@asus med mitt orginal-serienummer, kan försöka det, men ser ändå inte poängen med tanke på vad de sa tidigare!

5. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Jag tycker du ska maila dom igen och ange ditt serienummer. Vem vet, dom kanske kan hjälpa dig trots allt? Kanske det var en sommarjobbare du prata med.

Skickat från min Nexus 7 med Tapatalk 4 Beta