svensk språk till Desire HD Gingerbread

Diskussion i 'Desire HD' startad av Artan, 19 feb 2012.

1. Artan

Artan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja

Har problem med android på min Desire HD som jag försökte lösa de sista 3 dagar... utan större resultat, förutom huvudvärk och sömnlösa nätter... Hoppas att ni kan hjälpa mig.
    Först vill jag be om ursäkt för mina nybörjar frågor o problem, yes jag är nybörjare på det...
    Det är såhär... Har en Desire Hd som jag roota med aahk. Nu ska jag sälja mobilen så gjorde jag en sån fabriks återställning och då började mina problem.
    Efter återställningen blev android (froyo?) inte "komplett". Mobilen ville inte uppdatera till v.2.3.5 med sense v.3.0. Då använde jag aahk och gjorde "return to s-on and flash stock ruu". Fick välja nåt som heter "gingerbread wwe eu".
    Och det gick jätte bra. Nu har jag nice fungerande desire hd med android v.2.3.5 med sense v.3.0.
    Och nu till problemet som jag kan inte lösa. Androiden är bara på engelska, kan inte ändra till svenska för att det finns bara engelska och några andra språk men inte svenska. Finns det svenskt språk paket man kan installera till så att systemet blir på svenska eller kanske orginal gingerbread med sense på svenska som man kan ladda in. Måste ha svenskt språk i mobilen.
    Har googlat sen i fredags efter svensk version men på de filer jag kollat står inte om de är på svenska eller ej...
    Jag tackar för all hjälp jag kan få.
    Är trött och desperat.

/Artan

Last edited: 19 feb 2012
  2. McJerre

McJerre Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    OnePlus 7
    Ganska ny på sånna här saker, men borde du inte kunna göra en OTA uppdatering bara? Har för mig att det ska återställa det mesta. Bara en tanke... :o

3. KeWm

KeWm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hur gjorde du för att få den till stock ? vilka filer använde du ?

4. Artan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tia
    Ota uppdatering, vad är det? Om du menar uppdatera via mobilen (inställningar-om...-uppdatera...) då hjälpte inte det :(

5. Artan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tia KeWm
    Ju, jag gick via aahk o gjorde " return to s-on and flash stock ruu". Då fick jag välja mellan några "gingerbread"... De hette typ gingerbread asia nånting, gingerbread vodafone nånting, gingerbread wwe eu, o så fanns det en till som jag kommer inte ihåg vad den hette...
    Tog gingerbread. wwe eu för att jag associera eu med europa... Så aahk ladda ner det från någonstans o installera det. Vilka filer aahk ladda ner och vad de hette vet inte jag...:(

6. KeWm

KeWm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

tack för hjälpen men löste den på ett annat sätt, allt funka direkt :)

7. ljungbacka

ljungbacka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Hur gjorde du?

8. KeWm

KeWm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

kör med Android Revolution HD, och den rekommenderade radion.

Löst sig med RUU_Ace_Sense30_S_HTC_WWE_3.12.405.1_Radio_12.65.6 0.29_26.14.04.28_M_release_225512_signed

1: Startade RUU_Ace_Sense30_S_HTC_WWE_3.12.405.1_Radio_12.65.6 0.29_26.14.04.28_M_release_225512_signed på PC´n
    2: letade mig in till C:\Users\NAMN\AppData\Local\Temp
    3:Söte efter "rom" i sökfältet
    4: kopierade filen som dyker upp till skrivbordet och döpte om den till PD98IMG (packade inte upp den)
    5:la den direkt på minneskortet
    6: bootade in mig i hboot loadern, vol down + power
    7: väntade 5 sek sen började filen laddas in och vipps så var allt klart.

9. ljungbacka

ljungbacka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Ok.
    Jag kom på en annan lösning.

Det jag gjorde var att uppdatera mobilen med en ruu*.exe och sedan gjorde jag alla uppdateringar ota som fanns.
    Sedan stängde jag av mobilen och tog ur simkortet.
    Startade i recoveryläge och gjorde en factoryreset och wipe av allt.
    Starta upp mobilen normalt och sedan när jag gjort alla inställningar hit och dit. Valde engelska som språk eftersom svenska inte fanns.
    Stängde sedan av mobilen och i med simkortet och startade den igen.
    Då kom det fram en meny som sade att nu byter telefonen inställningar, språk bl. a, och vips så var allt på svenska.