Har ett ACE C5 trådlöst tangentbord (svensk layout) till Iconian men jag får inte ÅÄÖ att funka. När jag ansluter det och skriver med det så får jag tecken enligt engelsk layout... Någon som har ett bra förslag/lösning för att få svensk layout med ÅÄÖ att funka??
Jag har inte testade det själv, men en lösning finns här: Finnish layout for USB keyboards - xda-developers (vad jag vet skiljer finsk och svensk layout inte mycket om alls) måste ha rootat dock.
Jag fick ändra lite i den finska filen för att det skulle funka. < och > ligger på alt-, och alt-. Du behöver ha root-access till din pad. zippa upp den bifogade filen och placera Generic.kcm i /system/usr/keychars. Gör en kopia på orginalfilen för säkerhets skull. /N
Nej. Jag kör honeyvillain custom rom med 3.1. Den är rootad från start. Men det borde gå att roota 3.1 ota utan problem. Kolla på xda developers om du vill veta mer.
Kolla xda's dev forum och tråden [HOWTO]root for stock HC 3.1 i första posten finns instruktioner samt apk. Iconiaroot.apk Det är busenkelt. Sent from my GT-I9000 using Tapatalk