Svenskt tangentbord?

Diskussion i 'Tattoo' startad av Sushiman, 1 nov 2009.

1. Sushiman

Sushiman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skaffade en tattoo igår och upptäckte nu att det inte finns åäö. Telefonen i sig (menyer osv.) är på svenska men inte tangentbordet. "Tangentbordsspråk" är inställt till svenska. Telefonen funkar för övrigt jättebra.

Är det så på allas telefoner eller har jag missat nån inställning? Lämna in till butiken?

EDIT: Om jag väljer "Kompakt QWERTY" istället för "QWERTY" så finns åäö, är det ett fabriksfel?

Last edited: 1 nov 2009
  2. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Nej, åäö får du vid långtryck på a resp o, då får du upp en rad med varianter på a och o, du får då dra upp fingret och peka på rätt bokstav, det finns ett scandinavian keyboard att hämta på market (butiken) förhoppningsvis fungerar det även till en tattoo.

3. Greensea

Greensea Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kör med ordlistan på min Hero, och enda irritationsmomentet är väl om man ska skriva ett ord med åäö som inte finns i ordlistan, då måste man hålla nere a eller o som Toneloc säger. Men annars så listar ordlistan själv för det mesta ut om man ska ha a eller o, och det funkar perfekt, jag tänker knappt på avsaknaden av svenska bokstäver.

4. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Samma här, väldigt sällan man måste fixa åäö själv, det mesta finns ju i ordlistan, testade scandinavian keybord men gillar originalet bättre, så jag använder det trots att åäö inte har egna knappar.