Sveriges nöjdaste mobilkunder 2015

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Cupcakes, 30 okt 2015.

1. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Nu har Svenskt Kvalitetsindex, SKI, presenterat siffrorna för 2015. Här nedan är resultatet. I och med årets mätning kan man konstatera att bankbranschen har nöjdare kunder än telekombranschen.

PRIVATKUNDER

Sveriges nöjdaste privatkunder har idag Comviq, som ligger på hela 71,4% möda kunder. Tidigare är det i princip endast Halebop som legat på den nivån. Med näst nöjdast kunder lägger sig Tele2, och en bit därefter hamnar Halebop.

Något smått chockerande är dock att Telia tappat så pass mycket, från att tidigare haft ett genomgående högt resultat har man nu det sämsta resultatet på, åtminstone, fyra år. Tre placerar sig en bit ovanför Telia, vilket man aldrig gjort tidigare. Telenor är den operatör med minst nöjda kunder, av de stora, enligt denna mätning.

Anledning att klaga

Här är siffror på hur många procent av privatkunderna som haft anledning att klaga på något. Här ligger 3 och Telenor i botten-nivån följt av Tele2. 70% av Telenors kunder har inte haft anledning att klaga, men 30% har haft anledning till det. Ganska mycket.

FÖRETAGSKUNDER

Operatören med mest nöjda företagskunder är Telia, som trots ett tapp fortfarande har flest nöjda kunder. Sämst presterar 3, som har mest missnöjda företagskunder sett till andelen kunder. Största tappet står Tele2 för, som har minskat med 5,5 enheter.

NÖJDAST KUNDER

bernard gillar detta.
  2. cavveman

cavveman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    236
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Går Vimla, Hallon in i systerbolagen/varumärken?

3. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Tror inte det, eftersom Comviq och Halebop visas separat. Frågan ställs väl också troligtvis som "Tre" eller "Tele2". Hallon, Vimla osv räknas nog in under övriga.

4. inact_0027

inact_0027 Guest

Synd att inte Vimla och Hallon visas separat.

5. Crown

Crown Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 211
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Håller med @Stephan1@Stephan1

Man får hoppas att de börjar särredovisa dessa nästa år. Just Hallon borde ju iaf vara tillräckligt stora för att kunna ingå i undersökningen tycker jag. Vimla känns mindre och kanske inte når upp ännu i någon tillräcklig massa.