Jag har svox med svenska ordlistan. Än så länge kan jag/har hittat bara ett användning dvs läsa upp sms text. Jag skulle vilja kunna styra telefonen med röst t.ex. navigation, google sök, prata in sms.. ja liknande sånt. Kanske tom läsa upp ebooks. Ge mig tips vad jag saknar och hur jag skall göra för att få igång det. Sent from my Nexus One using Tapatalk
har samma sak men jag har trixat till det lite med eCID (enhanced caller id) som, när jag har headset (BT i mitt fall) läser upp vem som ringer och och när jag får ett sms läser det upp smset för mig. mycket smidigt men det finns mycket att önska av appen. jag har en dialog med utvecklaren men enligt honom så finns det en bugg i android som mutar ringsignalen när bt headsettet är inkopplat så basically när jag har headsettet inkopplat så mutar den signalen och har jag inte headsettet i örat så ringer inte telefonen och jag missar samtalet. har testat saymyname också men båda dessa program funkar inte 100% till min tillfredsställelse. för att styra telefonen har jag för mig text to talk som vi har inte fungerar utan då behövs talk to text som google inte är klara med eller hur fan det nu är. lite irriterande iaf
Det här kom upp i en annan tråd men jag tror inte det kom fram något svar. Går det att få svox att fungera med google maps navigation på svenska?
jag fick det inte att funka med senaste maps brut tyvärr, iof tyckte jag senaste brut funkade lite skumt överhuvudtaget
nu har jag trixat och fixat och kom inte fram till något bra alls. mitt i har jag avinstallerad svenskan, sedan skulle jag få in den igen och då skulle jag betala en gång till! ok tänkte jag det är ändå skit pengar.. men då gick det inte att ladda hem filen. fett irriterad testade jag köpa annat språk vilket gick bra. men då gick det inte välja det språket. nej fy hell! nu åker den ut ur luren och kommer inte tillbaka! däremot fungerar maps brut rätt ok. men talar inte om vänster höger eller gatunamn utan plingar till när det börjar bli dax. jag skall inte säga nåt eftersom jag knappt klarade av att roota yuppin men skall det vara så svårt att få till de tillsynes enkla saker? eller varför skall vi drabbas av det slarvet? om det nu är det slarv. jag är inte speciellt förvånad varför folk köper äppelskruttar.
jag läste också Maps-tråden där någon köpt SVOX Svenska och påstått fått det att lira med navigering. själv har jag inte fått det att fungera. Det verkar inte vara många applikationer som är anpassade för uppläsning.. talkback (tillgänglighet) är inte heller vettigt då den läser upp alla knappar och val du gör. Vad Navigering beträffar får jag upp vid start av Navigering upp ett meddelande där jag "måste installera en röstmotor", för upp en associationsdialog där jag kan välja mellan espeak, pico och svox. Väljer jag svox dirigeras jag till en market-sökning? trots att båda paketen som behövs är installerade? wtf.. nån som vet nån bra app på market som typ ligger i notifieringsfältet, och man kan klicka denna och markera text/objekt som skall läsas upp eller nåt?
jag måste nog lägga en önskning i utvecklings delen om att få ett program likt saymyname desert och eCID för nu får jag inget av dom att funka, efter deras uppdateringar. fan va irriterande det är.
Vill bara meddela att det gick fint att få Svenska SVOX-rösten att lira med Google Navigation.. givetvis talar jag om brut mod då navigiering officiellt inte stöds i sverige.. utöver att gå in i inställningar > röstutdata och ställa in svox som standardmotor och välja svenska språk, så måste man även gå in i Maps > meny > Brut mod och där se till att kryssa ur "force locale" eller nåt liknande (nr 2 uppifrån). jag får krash om jag försöker komma in i brut mod via Nav. appen, så jag måste gå in via Maps.. När väl det är gjort fungerar navigering just fine. Om man inte ändrar denna inställning får du bara upp meddelande om att text till tal måste installeras. sen fungerar det ju inte klockrent eftersom anvisningarna i brut map blir lite konstigt, upprepande osv, men men..
Svox på svenska. Applikationer som uttnyttjar den svenska rösten? Som överskriften säger.. frågar jag. Jag har köpt och ställt in den svenska rösten men hittar ingen applikation som utnyttjar den fast jag talat om att den skall vara den förvalda Speach programvaran. Alla program som läser upp SMS osv. har ju sin egna röst som då inte kan svenska ljud. Att läsa upp svenska SMS på engelska låter ju inte så bra. Google navigation och but har jag inte provat. Det är ju dessutom inget som faller på plats utan hacking. Får bli ett senare försök. Det måste väl ändå finnas någon applikation som tar till sig de nya speach inställningarna?