efter uppdaterat till jg3 o senare jg5 och root finns ej swedbank på market för mig.. Vill minnas att den fanns med jfb ...på tjejens x10 mini finns den där... nån som vet en lösning?
Det beror på att du kör en läckt firmware. Det finns en lösning nånstans på XDA-developers om du söker där. Nån patch som ska in om jag minns rätt.
Jag var också där och letade. Jag vet att jag läst nånstans om lösningen, men nu hittar inte jag heller den.. Kan det vara på Modaco? Ska kolla lite... Undrar förresten om det inte var nåt av Pauls script som ingår i hans ROM, eller är jag helt ute och cyklar? Edit: Hittade den här tråden. http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=7110417&postcount=2
Kan någon förklara? Rootade, laddade ner programmet och filen. Packade upp filen och la den i telefonens root. ändrade i /system till build.prop.bak Kopierade över den vanliga build.prop till system sen rebootade jag. Det funkar inte, har jag gjort rätt?
Jag tyckte det verkade så krångligt att jag startade upp emulatorn istället. Installerade Swedbank i den och extraherade APK:n. Den kopierade jag över till telefonen och installerade... Verkade på nåt vis säkrare än den andra metoden.
Finns annars en app som heter Market Access. Kör med den och har tillgång till alla apps, även Swedbank och betalapps. Mycket enkelt. Iofs har jag inte uppgraderat till senaste firmwaren men det borde nog funka oavsett.
har oxå blitt av me Swedbank....men innan ja flasha denna JG5 Fw så hadde jag flashat JFB...och me den kunde ja komma åt Swedbank fr market .....borde int gått om de är som du säger med läckta FW...eller är JFB officiellt släppt av Samsung? elle hänger de på vilken CSC fil man använt? /H
Hittade det här, och på detta forum till och med. Läs första inlägget så kanske det klarnar varför det inte fungerar med vissa firmwares. https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=88220
sdk/tools mappen är på din pc, inte i telefonen. Du måste hämta och installera Android SDK från google först.
Ahh Men löste problemet genom att ladda ner Root Explorer och körde på den första lösningen genom att byta ut build.prop filen från telefonen
Visserligen hade jag redan Swedbank, som det här handlar om, man jag ville ändå fixa problemet ordentligt så jag tänkte fixa min build.prop. Jag fick inte det där att fungera. Det gick bra att döpa om filen, men att kopiera gick inte. Inget hände. Det gick inte heller att ändra permission på någon fil. Helmysko, det verkade nästan som att telefonen bara var halvrootad. Till slut så körde jag genom ADB shell, och då fungerade det perfekt, så rootad är den i alla fall. Undrar om det är Root Explorer som knasar?
Root explorer var den ända file managern som funkade för mig Alla andra jag testade kunde jag inte byta namn eller kopiera med :S Sen fick jag reboota och rensa cache och starta om market för att det skulle funka
oookii...tänkte kö den vägen själv.. installerat emulator etc.. startat market..men swedbank hittas int där heller? problem kan vara....? /H