Swedroid Community Designs!!

Discussion in 'Teman och grafik' started by Madeli, Dec 10, 2011.

1. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Man kan väl kalla det en nylansering :)... Madeli Design upphör och kommer istället användas för Swedroid medlemmar som vill dela med sig av sin grafik. Det kan vara ikoner, bakgrunder, dockor, teman.... m.m.

Riktigt hur allt ska gå till är inte helt klart. Men till en början kommer jag fråga de som jag ser gör olika designs här på forumet om de vill var med/finnas på sidan.

Vill någon vara med som jag inte ser så skicka mig ett pm med länk till din tråd ;)

Madeli Design app finns fortfarande och är kopplad till sidan. Så allt som läggs upp på sidan kommer även att kunna laddas ner via appen. Tyvärr kräver Madeli Design appen att man måste logga in och det går inte att lägga till nya användare längre. Så endast de som redan har ett login kan använda Madeli Design appen.

Swedroiddesign sidan kräver inget login och tills den nya appen är klar kan ni använda sidan till att ladda ner grafik :)

ViLANDERViLANDER; jobbar på en ny app som kommer ersätta Madeli Design appen! Men det tar sin lilla tid... hav tålamod :P Senaste betan kan laddas hem här: MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service .. Observera att detta är en beta och därför inte fullt fungerande än! Rapportera ev buggar i tråden :)

Ett stort tack till alla som bidrar på något sätt! Ingen nämnd, ingen glömd :P

Designers på sidan:
    BarbieBarbie;
    TobbyTobby;
    MadeliMadeli;

Last edited: Jan 2, 2012
  2. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Låter bra för mig! Alltid kul om fler får tillgång. Vet inte hur mycket tid jag har för att fixa om på sidan för flera upplandande användare men om du administrerar till en början så ser jag inga problem alls.

3. Madeli

MINA ENHETER

Jag kan administrera det till en början :)

4. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Låter sjukt bra :D På så sätt blir det även lättare att hitta äldre ikonpack.

5. Madeli

MINA ENHETER

En följdfråga är även om den ska vara öppen, utan login, eller som nu att man måste skaffa sig ett konto?

6. Eos95

Eos95 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    borde det inte gå att fixa så swedorid inloggningen funkar?
    gillar din ide med hemsidan/appen

ja kan ställa upp och hjälpa till med sidan om nått sådant behövs :)

7. Madeli

MINA ENHETER

Jag vet inte om det går... då måste nån admin på denna sida vara inblandad. Kan tänka att det kanske utgör en säkerhetsrisk... Men det är bara vad jag tänker. Nån som vet bättre får gärna svara :P

Jag tror jag har lite tid ikväll och i morgon att jobba lite på en ny logga som kan visas upp. Sen måste även ViLANDER ändra logga i appen i så fall. Vet inte hur mycket tid han har...

Men själv tycker jag att detta vore utmärkt för alla Swedroidare som vill göra ikonpacks eller annan grafik. Även wallpapers och annat kan ju läggas upp :)

8. Tobby

MINA ENHETER

Tycker den kan va öppen. Sen tycker jag att där ska vara länkar till respektive swedroid-trådar och/eller deviant art så folk vet var de ska lämna feedback.

9. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det vore bättre att låta denna applikation bestå och istället göra en ny applikation efter era nya önskemål med ert nya namn. Det vore mycket enklare än att hålla på och byta ut och lägga till nya önskemål i en redan befintlig applikation till en given medlem.

Alltså, ni som vill ha en Swedroid Design-applikation, kan börja på en design som gäller genomgående för hela eran nya applikation så ska jag försöka att hinna med att skriva applikationen under julledigheten. Detta bör då innebära att alla ni designers går ihop och konstruktivt skapar en snygg och praktisk design. Sedan vore det allra bästa om vi hade en stabil host (inget RapidShare eller dylikt) (vet inte hur ReconnnnReconnnn; vill ha det) samt att ZooklubbaZooklubba; lägger upp APK:n på Market.

Nu låter jag som någon befälhavare, men jag tar i alla fall inte på mig att ändra i applikationen som redan nu finns; det är nämligen helt öppet för er andra att göra.

Ni får gärna "@;" mig då jag inte kollar in här speciellt ofta annars.

10. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

MINA ENHETER

Jag har inga bekymmer att ladda upp en ny eller hjälpa till ifall du inte har hel tid ViLANDER.

Själv tycker jag det är en bra idé att ha den som en fristående Swedroid design app. Gör det väldigt simpelt att få tag på det man vill, i framtiden kanske det blir rörigt om många lägger in packs och liknande.

En enkel sak skulle väl vara ha några admins som har rätt att dela ut modereringsrättigheter till uppladdare (skapare av packs). Och inte koppla det till swedroid-kontot pga säkerheten.

11. Tobby

MINA ENHETER

Är där någon mall att gå efter eller designen kan se ut hur fan som helst?

Vad gäller host så kan man kanske (till att börja med) skapa ett drobox-konto för Swedroid Grafik den mappen kan sen delas med alla uppladdare för enkel synkning.

Last edited: Dec 10, 2011
  12. Madeli

MINA ENHETER

Om någon vill göra en ny app för detta så går naturligtvis det med.

Min tanke var mer att göra det så enkelt som möjligt och då kändes det enklaste som att behålla det som det är med min app, men bara byta namn så det som läggs upp inte misskrediteras heller då Madeli är mitt nick. Därav ett mer neutralt namn där alla känner att dom tillhör och sedan görs en preview med designerns nick och ikonpacknamn.

Sen tror jag inte på för många uploaders heller, då kan det bli rörigt värre. Det räcker med 2 max 3st som gör det jobbet. Och eg tycker jag att de som gör ett ikonpack får ansöka om att få lägga upp det dom gör på sidan. Eller att de som administrerar sidan frågar den som gör ett ikonpack om han/hon är intresserad av att lägga upp det där.

Så går mina tankar iaf, men om ViLANDER inte vill göra mer med den app som jag fått så vet jag inte. Jag kan tyvärr inte fixa det själv...

13. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

MINA ENHETER

Du har nog en bra poäng där att hålla det till få uppladdare. Tror även det behövs hållas ner antalet packs som laddas upp. Som jag nämnde till ViLANDERViLANDER; så är chansen nog ganska stor att det blir bloatat relativt fort om man laddar upp mycket.
    I så fall behövs egentligen kategorier för olika ikoner/bakgrunder m.m och även tags för att se vad det är för ikoner osv. På så sätt blir det merjobb med både appen och hemsidan och det låter ju inte att någon har så mycket tid att lägga.
    Själv kan jag hjälpa till igen och lägga den tiden jag kan men jag kan inte säga att jag kan lägga så extremt mycket tid, precis som de andra. Jag har däremot inga bekymmer att hjälpa till som administrator. Vet ej vad ReconnnnReconnnn; tycker själv kring potentiella uppdateringar till sidan och även all trafik som genereras.

Skulle det bli ett bekymmer kan troligtvis en av mina servrar agera mirror.

14. Madeli

MINA ENHETER

Kan du ändra inloggningslogga och ikon i appen? Det är eg det enda som behövs vad gäller appen. Ja, sen kanske det finns småbuggar som behöver fixas... men i det stora tror jag att appen fungerar bra som den är.

Det större jobbet blir eg designen på sidan och att ladda upp filer, men det har jag tagit på mig att göra. Sen om den nu ska vara öppen så skulle det eg kunnas skapas ett login som heter är typ användarnamn: Swedroid, lösen: Design ... det lösen och användarnamn kan finnas i en huvudtråd här. då kanske inte belastningen blir så hög heller.

Jag spekulerar på .... :P

15. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Mitt förslag är såhär. Vi börjar väldigt simplelt då ingen av oss har så mycket tid just nu.

Vi använder den nuvarande sidan så som den är nu men istället för kategorierna "Docs, Themes..." så har vi de olika designers. Detta kan madeli skapa helt utan några ändringar på sidan. Sen byter vi URL till sidan. Jag föreslår typ swedroiddesign.se eller något.
    Är det en .se domän så bjuder jag på den så länge den kostar 8kr på binero.

Sen får Madeli sköta all administration för det är inte super enkelt.

Lägga till användare och sånt kan någon mer få möjlighet att göra.

Appen överlåter jag helt till ViLANDERViLANDER; och ZooklubbaZooklubba; där får ni göra hur ni vill.

16. Madeli

MINA ENHETER

Låter bra i min öron :)... kan bli bökigt om det är många designers. Men det är ett framtida problem som jag ser det... idag är det inte så många.

17. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

MINA ENHETER

Jo det kan jag göra, är det du som producerar loggan?

Kan göra det officiellt, tycker det låter som en väldigt bra idé nu till en början då tiden är begränsad.

18. Madeli

MINA ENHETER

Jag kan fixa den logga som ska vara i appen... den syns eg bara när man loggar in första gången :P

Jag har fixat lite nu en stund med en HRikon... ville ha den liknande forumets design så det blev så här:

19. Tobby

MINA ENHETER

Snyggt

MatDiggy and Madeli like this.
  20. Eos95

Eos95 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

MINA ENHETER