SwedroidRSS widget + Engadget widget = Slukar väldigt mycket data?

Diskussion i 'Allmänt' startad av leiden, 21 maj 2010.

1. leiden

leiden Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

För tre dagar sedan aktiverade jag Swedroids RSS widget samt Engadget's widget och märkte direkt hur min Nexus började tugga datatrafik som besatt. Har startat om N1:an ett par gånger utan resultat. Jag har Juice Defender aktiverat så att APN är på när skärmen är på samt 2 min varje halvtimme. På natten är telefonen i flygplansläge från 23:00 och fram tills jag går upp.
    Under de här tidsintervallen har min nexus på två dagar och en förmiddag tuggat sig igenom hela min månadskvot på 200 MB. Nog för att jag hade tänkt att uppgradera surfpaketet ändå men hur mycket data är egentligen normalt att en RSS-widget förbrukar under en dag?

Vad har ni för erfarenheter?

2. leiden

leiden Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ingen som använder RSS här alltså?

3. ktd

ktd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jo, men jag kör NewsRob mot Google Reader och synkar manuellt när jag vill läsa.
    Har ställt in så den bara synkar text. Bilderna läser den in på dom artiklar jag väljer att läsa. Det är ju många artiklar jag ser direkt på ämnet att jag inte är intresserad av.

På jobbet läser jag mina RSS prenumerationer via Google Reader och då är det också onödigt att ha automatisk synk eftersom jag kommer läsa artiklarna på datorn ändå.

4. leiden

leiden Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ska kanske prova det och se vad det blir för skillnad.