SweSpel - En app för att spela hos Svenska Spel

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av ReaPadda, 17 feb 2011.

1. ReaPadda

ReaPadda Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Nu är vi där!

Version 1.0 laddades just upp och kan hittas på Market. Nyheter i nya versionen är Oddset Bomben samt Topptipset (samt en del småfixar).

Så nu stödjer appen alltså Stryktipset, Europatipset, Topptipset, Måltipset, Lotto, Keno, Oddset Lången, Oddset Bomben, Triss och Tia såväl som inloggning/utloggning och Mina Spel.

Jag räknar med att version 1.1 kommer upp inom en vecka och att jag där kommer ha med Joker, flerveckorsspel och lite annat men jag orkar inte stoppa in det just nu pga en elak influensa som däckat mig.

OBS: Det verkar som om det är klokt att avinstallera den gamla testversionen av SweSpel först innan ni lägger in den nya. På min mobil vägrade nämligen appen att installera sig annars.

Tack till SweDroid Community för hjälpen och stödet att utveckla appen!

Bifogade filer:

Last edited: 21 apr 2011
    poipen, Reinhold, Kingcool och 1 annan gillar detta.
  2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 190

MINA ENHETER

Vet inte om jag blivit yrkesskadad. Men har du funderingar på att ta bort title-baren? Appen tycks fungera (läs se bra) ut utan. Sedan har johannilsson här på forumet ett fint litet projekt för title-bar.

Bara som ett konkret tips.

Kul idé! Har slutat med att spela själv men jag gillar layouten annars.

3. Kingcool

Kingcool Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    116

MINA ENHETER

Kanon!:)
    Färgerna på t ex knappen "Lägg spel" är fortfarande inte fixat, vet att du har lite annat att fixa men det ser inte så snyggt ut:(

4. ReaPadda

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Hur menar du nu? Knappen är disablad och grå fram tills att man kan lägga spelet (när kupongen är färdigifylld). Då färgas den grön. Gör den inte det hos dig eller?

5. ReaPadda

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Visste inte att man kunde/bör göra det.
    I så fall tar jag gärna bort den. Den irriterar mig en hel del själv.

6. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 190

MINA ENHETER

Kod:
    //Hide the title bar
    requestWindowFeature(Window.FEATURE_NO_TITLE);
    eller

PHP:
    <application android:icon="@drawable/icon" android:theme="@android:style/Theme.NoTitleBar">

Thoast gillar detta.
  7. ReaPadda

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Tackar, bugar och bockar. Är alltid trivsamt med lösningar som fixar sig med en rad kod ;-) Blev mycket trevligare såhär också men det får vänta tills release 1.01 eller nåt sånt.

8. Reinhold

Reinhold Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Som jag har längtat!
    Toppklass på stryktipskupongen.

9. Kingcool

Kingcool Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    116

MINA ENHETER

Pmar screen när jag kommer hem i em:-)

Sent from my X10i using Tapatalk

10. okon

okon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Suverän app! Precis vad jag har längtat efter länge! Ett litet önskemål dock om tid finnes för dig är att göra appen tillgänglig för telefoner med lägre upplösning, har en galaxy s där den funkar perfekt men på min wildfire kan jag ej hitta den på market (antar att det beror på upplösningen).

11. poipen

poipen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 382

MINA ENHETER

grym app! har ett önskemål. skulle vilja se min stryktipsrad på mina spel. alltså när jag trycker på stryktipset så ser jag min kupong.

EDIT: provade demo tialotten men får FC.

Last edited: 19 feb 2011
  12. king_karhu

king_karhu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hmmm, denna app stödjer inte wildfire eller? hittar inte den på market nämligen...

13. ReaPadda

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Kan ni som inte hittar den på market försöka installera den via http://www.tottalmedia.se/android istället? Då vet jag om problemet ligger i Market eller i appen.

14. ReaPadda

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jag känner till detta önskemål men det krävs MYCKET mer arbete än man kan tro för att åstadkomma detta så att det funkar för alla olika spel så jag får ta det produkt för produkt gradvis istället.

Modell och märke på telefonen?

15. poipen

poipen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 382

MINA ENHETER

oki då vet jag :) har en htc desire.

16. ReaPadda

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Intressant. Då har jag två rapporter om krasher vid lottskrapning. Den ena från en HTC Desire. Den andra från en HTC Hero. Är det en slump eller kan det vara så att just HTC avviker på nåt litet sätt?

(Oroa er dock inte för denna eventuella bugg. Lotten köps ändå. Det är bara själva skrapandet som inte blir gjort. Man kan då gå in på svenskaspel.se och skrapa den "icke-ännu-skrapade-lotten den vägen istället... och skulle man skita i det så sätts en eventuell vinst in ändå på spelkontot inom 24 timmar vad jag kunnat läsa mig till på svenskaspel.se)

17. ef98dpa

ef98dpa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Tjena, tack för ett bra initiativ och en till synes mycket bra app!

Jag loggade in och testade lite med min Archos 70(tablet) och det såg bra ut, jag hade dessutom 60:- att bränna så jag körde några lotter eftersom lången var stängt för spel(?). Jag hittade såklart några saker som jag reagerade på.

1. Grymt snygg "meny" och "startsida"

2. det blev lite vridande och vändande mellan 10:a och triss, jag hade iofs läst om det här men inte desto mindre irriterande.

3. på triss-demolotten så blir det en vinst på 25:- med två klöver och en icke-klöver 25:a, det går väl inte i verkligheten och förtar lite av förtroendet för appen.

4. När jag stängde ner appen och sedan gick i den igen så var jag fortfarande inloggad(namnet längst upp till vänster) men det stod ändå "logga in" på knappen, vid klick på den så loggades jag såklart ut.

5. Utseendet på knapparna varierade lite för mycket för att det skulle vara bekvämt, tex "lägg spel" knapparna varierade i färg med de olika spelen och var begåvade med en rand rakt över vilket gjorde texten svårläst.

6. Bomben var det enda spel som hade en "tillbaka"-knapp, nödvändigt? dessutom var den några pixlar högre än övriga knappar.

Vid några tillfällen hoppade jag ur appen när jag skulle backa ur ett spel men det kanske beror på min platta eller mina kassa fingrar.

Småsaker och i det stora hela så verkar det vara en otroligt bra app för att lägga spel "on-the-fly" vilket jag har saknat att kunna göra.

Tack än en gång!

18. okon

okon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Kanon! Laddade ner apk:n och det fungerade att installera och logga in på min wildfire så problemet verkar inte ligga i appen.

19. ReaPadda

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Frågan är hur man kan komma runt det? TIA-lotten är ju liggande och TRISS-lotten är ju stående i verkligheten. Skulle det inte förta en hel del av upplevelsen och igenkänningsfaktorn om jag skulle rita om allting till en stående modell?

Har inte tänkt på det. DEMO-lotter är bara fejk ändå och involverar inte det riktiga spelsystemet (precis som demolotterna på svenskaspel.se). Kanske ska göra det enkelt för mig och kopiera svs demolotter rakt av.

Såg det själv härom dagen. Det kommer vara fixat i nästa version.

Tanken med knapparna är att de ska vara deaktiverade (och gråa) fram tills att man fyllt i raden klart för att kunna lägga spelet. Då ska knapparna bli gröna. Det funkar bra på min lur men jag får en magkänsla av att det kanske inte ser likadant ut på allas lurar. Ni får gärna ta skärmdumpar och skicka mig (eller lägga upp här) så att jag kan se.

Nej, absolut inte nödvändigt. Tyckte bara det såg tomt ut där ;-) Jag har redan plockat bort den knappen till nästa release.

För att vara releaseversion 1.0 av en ny app så tycker jag ändå att det är förvånansvärt få allvarliga buggar i den. ;-)
    Tack för åsikterna och förslagen. Kommer nog ha med de flesta till nästa release.

20. ReaPadda

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Ok nån som är Market-Guru som kan tipsa hur jag kan få Market att lista SweSpel även för low-end lurar? Jag har angett minsdkversion till 1. Kan det ha att göra med android-version? Vilket OS kör wildfire?