Fråga: Swiftkey och s-pen

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - Allmänt' startad av Biiancca, 28 nov 2013.

1. Biiancca

Biiancca Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Hej! Sitter här med min nya note 3! Fantastisk lur men jag är inte impad över tangentbordet efter att ha kört Swiftkey i ett par år.

La in swiftkey och äntligen blev allt bra. MEN då förlorade jag snabbknappen för att byta till s-pen läge. Det var ruttet eftersom jag gillade den funktionen.

Finns det något annat sätt att få fram "manuellt skrivläge" ?

Det känns lite bökigt att byta mellan tangentborden om det inte finns nån snabbknapp för det förstås.

2. eal

eal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Bara håll pennan över "textboxen" och knacka på symbolen som dyker upp till vänster.

Biiancca gillar detta.
  3. Biiancca

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Åååhhh, perfekt! Tack! Jag var lite smått deppad över att det inte skulle gå.

4. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    367

MINA ENHETER

Att byta tangentbord går dessutom snabbt eftersom funktionen att byta finns i notifikationsfältet när du står i en textruta och ett tangentbord är aktivt
    Så om du vill ha fulla versionen av "manuellt skrivläge" så se till att det är det som du har inställt i Samsung tangentbordet och sedan är det bara att dra ner notifikationsfältet klicka på "Välj inmatningsmetod" och där välja mellan Swiftkey eller Samsung tangentbord beroende på vad du vill använda.

Last edited: 29 nov 2013
  5. Biiancca

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Jag provade nu att byta och tänkte skriva det här är med pennan men det kanske bara fungerar i appar och inte i webbläsare. För nu har jag ingen knapp för s-pen valen på tangentbordet eller om jag hå åker pekaren över skrivfältet .

Det var ju enkelt att byta inmatningsmetod i notifikationsfältet. Men det fungerat ju bra stt hålla pennan över skrivfältet och trycka på den lilla knappen som kommer upp.

Lite störande är att tangentborden har lite svårt med sammansatta ord, den här gärna särskrivningar och jag avskyr särskrivningar. Men nu känner jag att det kommer att bli en hel del av den varan för att jag inte ids redigera.

6. Biiancca

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Nu fungerar det, ställde in automatisk igenkänning av pennan, skriver det här förhand, riktigt läckert och det går jättefort.

7. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Detta med särskrivningar är problemet med Swiftkey.. I Swype swypar man bara mellan tangentbord och back för att ta bort särskrivningarna men Swiftkey ligger tyvärr långt efter Swype på att Swypa ;)