Swiftkey X och docka = inga svenska tecken

Discussion in 'ASUS' started by t68, Sep 5, 2011.

1. t68

t68 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Sitter och testar min nya docka till transformern och tycker den funkar riktigt bra. Men en sak får jag inte att funka och det är svenska tecken när jag väljer Swiftkey X Tab. Har svensk layout och språk valt i inställningarna men den verkar känna av engelsk qwerty när man skriver på dockan ändå. Det funkar när jag väljer Asus tangentbord (som jag skriver med nu).

Kan jag ha missat något i inställningarna eller är det så synd att Swiftkey inte stöder dockan fullt ut? Gillar verkligen det som skärmtangentbord och det är lite jobbigt att behöva byta varje gång jag dockar i.

Tack för hjälp med detta!

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk

2. pbv302

pbv302 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det ska tydligen vara så....till fleras stora förtret!
    Senast jag såg ASUS sverige kommentera detta så skulle de påtala våra önskningar för högre instans...

3. Swesnow

Swesnow Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Knapparna åäö är egentligen typ. ," som har målats över med åäö och sedan har asus remappat. ," i deras mjukvarutagentbord

4. ASUS.Sverige

ASUS.Sverige Senior Droid Verifierat konto

Telefon:
    Asus ZenFone 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Asus ZenFone 6
    Hej!

Mycket riktigt så arbetar vi nu internt med att mappa fram ÅÄÖ (och våra nordiska grannländers motsvarigheter) till ASUS-software keyboard. Detta på grund av en hög efterfrågan från just er, våra mest hängivna användare.

Dock är det oklart när en sådan ändring kan nå FOTA-release.

Mvh
    Asus Sverige

pbv302 and CML like this.
  5. CML

CML Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det tackar vi för! :)

Det känns otroligt proffsigt att ni har en närvaro här på forumet. Jag har sagt det förr, men ni vinner MASSOR på det, jag kan inte förstå att andra företag följer efter. Asus har varit banbrytande här. Och inte nog med det, vi tekniknördar snackar ju med alla vänner och sprider ju det goda ryktet. Det blir riktigt bra PR.

6. pbv302

pbv302 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan inte mer än instämma!
    Om man dock kan få vara lite gnällig så skulle det vara riktigt bra om ASUS även fixar så att man kan använda valfritt sw-kb och det växlar automatiskt till ASUS hv-tb när jag dockar... Jag gillar för min del ASUS sw -tb skarpt om det kommer få åäö, men så är det ju det där med Android och valfrihet.... ;)