Swype pa svenska

Diskussion i 'Xperia Play' startad av beltet, 19 jul 2011.

  1. beltet

    beltet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    As you can see I have installed swype on my xperia play. But I can't find swedish language pack. Any one that knows how to find it?
     
  2. beltet

    beltet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    I only type in english because it such pain in the ass to type in swedish on swype if you don't have the right language pack.
    thanks!
     
  3. Phukkitt

    Phukkitt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Maybe you'd be better off asking on the official Swype Forums? :)

    Otherwise, you can always try out the free trial of SlideIT and see how it compares.
    The swedish languagepack for slideit is here.
     
    Last edited: 19 jul 2011
  4. beltet

    beltet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tack för svar! Nu kan jag skriva på svenska, då jag sitter framför en dator. Men min kompis som precis skaffa en samsung galaxy s II har swype installerat från början. Och han kan ha svenska som språk. Är det så att Samsung har lagt in det själva eller finns det inte språkpaket att lägga in?
    Jag får testa att leta lite på deras forum mer än vad jag kunde på mobilen.
    Men om någon hittar det före mig så får ni gärna posta det här.

    Mvh

    EDIT: Swype har inget stöd för svenska i betan verkar det som, det är kompatibelt med svenska men finns inget språkpaket att få tag i och de som gör swype svarar inte på deras forum kring andra språkpaket. Lite tråkigt.. När det finns till samsung galaxy s II borde de kunna släppa språkpaketen i min mening. Nu tar jag och testar slideit istället!
     
    Last edited: 19 jul 2011
  5. Phukkitt

    Phukkitt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Har kollat runt lite på deras forum, det verkar som att enda sättet att få med svenska är om telefonen kommer med Swype som standard. De verkar inte ha börjat med languagepacks ännu (om de nånsin kommer göra det)

    Mitt förslag är fortfarande att testa SlideIT, typ samma grej fast mer öppet. Vem vet, du kanske gillar den bättre? :P
     
  6. funio

    funio Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    svenskt språkpaket

    Om det finns ngn med en ny samsung mobil med en förinstallerad swype version 3 eller högre med svenska skulle det vara guld värd om de tre språkfilerna kunde postas här eller på mobilisms forum. Problemet är att språkpaketen från tidigare versioner inte är kompatibla med 3 och högre, har man bara kompatibelt språkpaket går det med inte alltför mycket jobb att baka in den i appen.
     
  7. beltet

    beltet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag gjorde så nu att jag tog och installerade slideit istället. Så nu har man svenska istället. Men jag vet inte om jag gillar swype bättre eller inte. Får kolla med min polare som har samsung gs2 om han kan på något sätt plocka ut språkfilerna, men tror det kan vara rätt svårt. Men är som sagt ingen expert på området.
     
  8. funio

    funio Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    swype på svenska

    det är faktiskt inte så svårt, man kan med hjälp av rootexplorer eller liknande filemanager kopiera över apk:n till sd kortet, sedan kan man se alla filer i apk:n med hjälp av winrar eller liknande, alternativt kopierar man apk:n till hd:n på sin pc med hjälp av android commander(kostar inget).