Swype sämre i froyo?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Galaxy S, 24 okt 2010.

1. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Är det bara jag som tycker swype fungerar sämre efter uppgraderingen? Får upp en massa ord som inte ens finns.. vill jag skriva ordet "det" kommer "dey" upp. Ska man verkligen behövs radera nonsensord för att det ska fungera?? Varför föreslår mobilen ordet överhuvudtaget? Jag skulle vilja se hela ordlistan så jag kan sålla bort alla dryga ord.. Antar att jag råkat skriva dom orden nån gång, men då har jag redigerat ordet på en gång. Swype fattar uppenbarligen inte det.. Redan som novis på swype i 2.1 fick jag högre procent rätta ord än nu.. :(

2. Kreftan

Kreftan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

har samma skit problem.. man har ju skrivit in dom själv nångång men ändå vill ha kvar dom, typ om jag ska skriva "haha" då kan de komma upp "jaja" första gånger så får ja radera ochs skriva om då fattar den att ja drar på h och inte j..

Men det mest ströiga med det där är väl ändå den där förbannade rutan som kommer upp, att typ "haha" doldes av "jaja" går den att avaktivera på nåt sätt så är ja nöjd..

3. Spritvit

Spritvit Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns de något sätt att installera 2.1 igen när jag inte gjort någon backup när jag installera froyo 2.2? Annars kastar jag telefonen.. Blir galen..!

4. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Det går väl alltid att nedgradera med Odin. Inte den officiella varianten men bättre än att du slänger mobilen iallafall.. :P

5. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Har du verkligen svensk ordlista installerad/aktiverad? Och bara svensk, inte engelsk som sekundär heller.

Inställningar -> Program -> Swype -> välj rensa data, så rensas sparade ord.

6. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Det ser ju ut som att det är svenska som är markerat. Går det ens att välja flera språk? :neutral:

7. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Nej det verkar inte gå i swype, blandade ihop med ett annat tgb.

Du kan ju testa att ändra lite på snabbhet/noggranhet inställningarna, alla inställningar du hade tidigare återställs till orginal när du uppdaterade till froyo och körde återställning.

8. borjeboy

borjeboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    har med råkat ut för lite knepigheter med swype på froyo... samt faktiskt ganska feta lagg (jo även med laggfix inlagd).

9. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Men jag gjorde inget åt inställningarna i 2.1.. Det bara funkade. Vet inte vad jag ska tweaka för att få samma flyt i 2.2. Har också stött på lagg. Kan ha med snabbhetsinställningen att göra men lagget är omotiverat ibland..

10. moonshine

moonshine Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag håller med trådskaparen. Jag skriver jerk hela tiden när det ska vara hej. Och ja, jag har raderat det flera gånger. Men de kommer tillbaka.. Kanske är känslighet/snabbhet man ska ratta på?

11. greenjuice

greenjuice Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 15
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    /e/OS
    Övrigt:
    Surface Laptop 3 & Macbook Air M3
    Jag upplever också liknande problem som trådskaparen och även moonshine. Efter Froyo (och ny version av Swype) så upplever jag att Swype inte träffar rätt när när jag svepar fram ord. Även så hänger inte Swype med heller när jag svepar fort som jag gjorde innan uppdateringen till Froyo. Så just nu håller jag på att testa SlideIT och SwiftKey istället. Har ett par veckor på mig innan försöksperioden är slut.

12. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Testa att ändra på inställningarna, det är ju mycket möjligt att orginal-inställningarna är annorlunda i 2.2 versionen.

Har absolut inga lagg eller nåt sånt, 2.2 och voodoo

13. ruva

ruva Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Samma här, texten kommer efter en stund. Kan det vara all flash-reklam som ställer till det? Vill ändå ha flash och kunna se på media, skulle känna mig handikappad på nätet annars.

14. korikou

korikou Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8
    Samma problem här, Swype fryser ibland till och ger absolut sämre ordförslag än innan. Samt massa skitord inlagda som jag inte ens fattar vad de kommer ifrån. Swype var ju bra ... hur kan ordet bea täcka bra?! Med Swypes härliga tipsruta #fail (någon som vet om/hur man kan få bort de ständiga tipsen som hur jag får bort "ksaljasöejiowaönefka" som primära ordet när jag vill skriva "hej" ... ok, överdrivet men u get the picture. Går det ens?)

Last edited: 25 okt 2010
  15. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag är inte ensam märker jag.. :P Nuförtiden är det ett jäkla städande i texterna jag skriver med swype. Faktum är att det nuförtiden säker går snabbare att skriva traditionellt.

Oredigerat test: Hej jag testat nu att skriva hyfsat snabbt och börsnytt så får vi dr vad swype hittar på för något. Det jag märket är att det finns en hel deö engelska ord i ordlistan trots att jag inte har valt det språket, ska fet vara så? En massa skitord soä förslag. Usch.. Nu testat jag att öka feltoleransen, men det blir inte så mycket bättre utan mest bara laggigare. Ni kanske anser att jag förmodligen skriver för slarvigt ärm det funkade ju förut..

16. petterekman

petterekman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag håller med. Hann använda telefonen med Eclair i drygt 2 veckor innan jag uppdaterade till Froyo, och nu kör jag Doc's Rom med Voodoo men ändå är Swype sju resor sämre än i Eclair.

Mest hela tiden så hinner inte ord 1 komma fram förrän jag är klar med ord 2, och ibland nästan ord 3, och då är inte jag särskilt snabb då jag inte använt det så länge. Dessutom känns det mycket kinkigare över hur jag sveper. Då har jag även provat fippla med inställningarna, men tycker inte det gör någon större skillnad. Just nu har jag båda sliders i mitten, och ÄNDÅ upplever jag detta lagg? Med 2.1 hade jag känsligheten på snällaste (långsammaste) och det kändes ändå snabbare.

17. Kreftan

Kreftan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

detta fick vara droppen, vilket jävla skit rent utsagt swype har blivit.. nu när jag skreve ett sms fick jag i stort sätt skriva om vartenda ord, som tex drog "snacka" då blev det avvecklas hur är det MÖJLIGT? åååh jag kokar

18. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jag som missade uppdateringshelgen och sitter därför kvar på 2.1 (e rädd för flashning... men e på god väg att övervinna rädslan!! :P). Man blir ju inte annat än orolig över huruvida man ska stanna eller övergå till froyo... :D

19. borjeboy

borjeboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    wuqz om du har en fullt fungerande 2.1 så skulle jag stanna kvar swype är som sagt mycket sämre och ordlistan är helt däng

20. Gnopps

Gnopps Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag tycker det är mest swype på svenska som fungerar dåligt. Bland annat kan man inte dubbelklicka på felaktiga ord för att ändra dem.

Swype på engelska har jag inte märkt så stor skillnad på sedan uppdateringen.