Problem: Symbol för hörlurar fast inga i

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av Nappandroid, 18 sept 2014.

1. Nappandroid

Nappandroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Senaste timmarna så har min G2 visat symbolen för hörlurar trots att inga är inkopplade. Detta gör även att inget ljud spelas upp i högtalarna utan endast ifall jag ansluter hörlurar. Har testat starta om men det är likadant. Någon mer som råkat ut för det här? Vad kan hjälpa?

2. wargreymon

wargreymon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    531

MINA ENHETER

Låter som något glapp eller så i hörlursporten, kan uppstå om det är vatten i porten till exempel. Testa att göra ren porten med papper/tryck in och ur en kontakt och se om det blir bättre. Annars är det reparation så de får byta porten, och då får du ju hoppas att den inte blivit fukt- eller vattenskadad så att garantin är borta.

3. Nappandroid

Nappandroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Misstänker att det är någon fuktskada trots att jag inte utsatt telefonen för något överdrivet vatten. Suck, alltid otur :confused:

4. apelipell

apelipell Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Jag fick samma problem på min iPhone 4 för många år sen. Jag gjorde en återställning så var problemet borta!
    Skadar inte att prova.

5. Flygarn

Flygarn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Fick exakt samma problem när jag råkade bada halva G2 i vatten, lösningen var att installera HF Button Widget (Alpha) , och sen aktivera widgeten, iconen för lurarna kommer vara kvar, men du kommer kunna höra ljud som vanligt. :)
    Efter 10 dagar så började min G2 funka som normalt så det var väl fukt som kortslöt ngt..

/Flygarn

Nappandroid gillar detta.