sync till mac-användare

Diskussion i 'Hero' startad av partyfest, 28 sept 2009.

1. partyfest

partyfest Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag undrar om någon vet om det kommer komma någon uppgradering eller sync-möjlighet för oss med mac? jag känner ingen med pc och jag vill verkligen få min hero att gå snabbare. jag vill dessutom inte behöva pröjsa för nåt bootcamp eller liknande.

har jag blivit blåst, kommer hero bara vara kompatibel med windows i all framtid?:confused:

2. jesperw

jesperw Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena Partyfest,

Jag är liksom du lycklig användare av en dator med Mac OS X, vilket såklart betydde att jag stötte på patrull vid uppgraderingen. Ett tips kan vara att kolla in Parallels Desktop som har en trial-version, där slipper man boota om hela datorn och kan köra, precis som namnet hintar om, båda operativen samtidigt.

Bootcamp är mig veterligen gratis, det är nog bara windowslicensen som kostar.

3. partyfest

partyfest Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ska kika på det där parallels. rätt kass av ett företag som htc att inte vara kompatibelt med mac. tack för tipset dock.

4. tomcat

tomcat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Bootcamp är som sagt gratis, en XP installationscd kanske du har liggandes nånstans?
    Den vägen funkar det perfekt, jag kör XP i bootcamp på min Macbook Pro och installationen gick helt smärtfritt - sånär som problematiken med "Program Files" vs. "Program"-mappen. Förhoppningsvis kommer det en Sync till MacOS också, men man ska väl inte hoppas för mycket - kolla hur SonyEricsson hanterar Mac-användare...

5. gnuttenx

gnuttenx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold3
    Mac har sin egna iSync och det ska funka bäst med SonyEricsson och Nokia vad jag förstår. Men jag kan rekommendera Parallels eller VMWare båda är för att köra Windows samtidigt som Mac OSX. Det kan vara lite extra jobb att få igång HTC sync, men det finns beskrivningar.

Jag uppdaterade min telefon genom Parallels och det funkar utmärkt. Har köpt version för att göra övergången från PC till Mac lite lättare. :)

6. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

crossover funkar kanske till uppdateringsprogrammet. finns demo att ladda hem från deras sida. kräver ingen windows install utan man köra programmet direkt i macen. kör lite spel på det sättet och mitt bokföringsprogram som endast finns till windows. funkar super.

har bättre prestanda i spel via crossover än när jag kör bootcamp. :P