Tips: synca bilder och video

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av neddie, 24 feb 2012.

1. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

Nu när man ligger inne med lite mindre utrymme på luren mot tidigare så blir det för mig ett problem med vart jag ska lagra musik, video och foton.
    musiken har jag dragit upp på google musik och utökat mitt mobilabbonemang till 10gb i månaden och då funkar det perfekt att streama musiken. Dock så vet jag inte hur jag gör med mina bilder och filmer som jag tagit med min gamla mobil tex. picasa har ju bara 5gb gratis och jag har mer än så totalt. dessutom tar picasa inte videos tror jag? har för mig det funkade lite halvkackigt iaf.

Jag behöver ha nåt som syncar dom gamla bilderna nånstans så dom syns i galleriet. Något tips sådär på rak arm?

2. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Picasa har bara 1GB "fritt" (om man är medlem på G+ så har man obegränsat med plats, men till följd av att bilderna blir förminskade.

20GB på picasa kostar endast 50kr per år.

Finns ett par program som skickar upp bilderna i original storlek till picasa. vilket som är bra vet jag inte.

3. twonkey

twonkey Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 9
    Platta:
    Nexus 10, Ipad Air
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, Mi Band 2, Galaxy Gear S3
    Tycker det fungerar bra med "direktöverföring" i google+ men har ingen aning om de laddas upp för att visas för alla ens google+ vänner eller om de bara lagras privat. (Har inga google+ vänner så det gör ändå inget)

4. RoadHazard

RoadHazard Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Man får lagra obegränsat med bilder på Picasa/Google+ (dessa är en och samma sak vad gäller bildlagring) om man är Google+-medlem och bilderna är max 2048x2048 stora. Bilder upp till den storleken räknas inte mot det 1 GB gratis utymme man får. Laddar man upp via Google+ (antingen på datorn eller med Android-appen/direktöverföring) så skalas alla bilder automatiskt ner till 2048 pixlar på den längsta sidan, så inga bilder man överför via G+ räknas mot ens utrymme. Laddar man upp via Picasa skalas de däremot inte ner automatiskt, så då måste man själv se till att de är max 2048x2048 för att de inte ska räknas.

Alla bilder som laddas upp via direktöverföring hamnar i ett privat album (dvs ett bara du kan se) tills du väljer att dela dem med någon.

twonkey gillar detta.
  5. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Själv kör jag dropbox för all cloudlagring, funkar finfint och automatiskt. Lätt värt en liten peng om man har mycket saker.