Synca Facebook pix till kontaktboken

Diskussion i 'Wildfire' startad av Yakky, 10 jul 2010.

1. Yakky

Yakky Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Min sambo har nyss köpt en Wildfire och skulle vilja ha folks Facebookbilder som bilder bland hennes kontakter. Vi har testat att leta upp SyncMyPix och Facebook Sync, men ingen av dom finns i Market.

Finns det något annat alternativ?

Tack på förhand.

2. aka_hasse

aka_hasse Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu är det ett tag sen jag använde sense, men om inget annat hjälper, så kan du/ni ju alltid låta facebook-kontakterna integrera sej med kontaktboken. Gå in på en kontakt, välj meny, och där någonstans borde du kunna välja att synka. Det är väl det enklaste alternativet jag kan komma på. Lycka till !

3. Yakky

Yakky Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kanon, ska genast testa.

Tack!

4. forsba

forsba Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har faktiskt samma fråga som dig Yakky. Fungerar det som aka_hasse kom med? Annars så surfar jag runt lite och återkommer med svar!

5. MiXiE

MiXiE Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Japp finns inne på redigera kontakter. Man måste länka kontakterna till kontakterna i telefonen. Skulle göra det innan men hann inte.

6. Lidodido

Lidodido Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Det ska gå. Köpte min Wildfire igår men jag har inte fått det att funka, googlade lite och hittade bland annat under Legend-sektionen att det verkar vara fler som har det felet alldeles just nu. Måste vara nåt med Facebook, lär väl gå till sig.

Tar man upp kontaktlistan och klickar på jordgloben där nere för Online-kataloger och väljer Facebook ska alla kontakter komma upp där. Står dock bara Anslutningsfel och "Du har inga vänner" så det lär väl vara nåt dom jobbar på...

7. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Har också problem med att hitta facebook kontaktar i online katalogen

8. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

"Okay, so I have just called htc and got some good news and bad news. (Good news) First, the lady had said that they have received an email from their tech, saying that there is a facebook connection issue that has happened with the server sometime midday yesterday. And they have been receiving a lot of calls about the problem. She said it's an error with htc sense not connecting with facebook, and nothing wrong with the phone, so a factory or hard reset isn't needed. They are working on it currently, they don't know when it will be back up, hopefully in a few hours she said, or by the end of this weekend. (that's the bad news) So I guess it's good that they at least know about this issue."

9. MiXiE

MiXiE Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

För er som undrar så trycker man på en länk icon uppe till höger där det står google. Dock är det ju problem som bd85 skriver. Den hittar inga kontakter. Men kontakter via twitter funkar.

10. markku81

markku81 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det verkar inte som att det fungerar med kontaktsynkroniseringen ännu. Min kompis köpte en Wildfire i fredags och det står bara "tjänsten är inte tillgänglig" när man försöker koppla ihop Facebook med kontakterna. Någon som vet mer om detta?

11. Gaute

Gaute Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick hem min idag ock det står detsamma, man får nog vara tålmodig och vänta på att de fixar detta asap. Men väntar också på det, ganska kul funktion.

12. MiXiE

MiXiE Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jepp, men lite konstigt att jag kunde få upp ett foto på mig själv när jag syncade fotot i mitt kontaktkort.

13. okon

okon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Skumt, måste vara något tillfälligt problem. Har haft min Wildfire i ett par veckor och den synkade mina kontakter med Facebook direkt.

14. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag har samma med min Hero. Vad jag har förstått det som så är det inte alla som är drabbade. Gissar att alla servrar inte är drabbade...

15. tifet

tifet Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

köpte min i fredags och har samma problem. hoppas dom fixar det snart. har suttit och varit irriterad sen i fredags för att det inte funkar. skönt att veta att fler har samma problem så att det inte bara för mig som det är fel.

16. fishy

fishy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Idag verkar det funka! (för mig iaf)

17. Lidodido

Lidodido Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Funkar för mig med, lysande :)

18. Vetauriel

Vetauriel Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då är det bara mig det inte fungerar för då eller? :/
    Fick hem min idag, första androidtelefonen också, men guiden för hur man synkar känns rätt idiotsäker så jag tror jag gjort rätt, säger bara att tjänsten inte är tillgänglig..

19. Vice

Vice Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

sitter på wi-fi hemma och har lagt till ditt facebook konto så kan den synkronisera med dom som du har namn som stämmer överens med dom nummer på din wf..nästan alla vissa vill inte ändå!
    men dom som inte är synkroniserad så går du in på numret sen trycker du på namnet där uppe på kontakten du valt där kan du skapa länkar...finns en facebook knapp där om du är inloggad på facebook! sen är det bara att länka med rätt facebook konto :)

20. Mix

Mix Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur gör man för att synca VISSA telefonbokskontaker med dennes bild från facebook? Vill kunna välja ut ett par stycken. Går detta?