Synca HTC Hero med Mac

Diskussion i 'Hero' startad av gylfe, 30 april 2010.

1. gylfe

gylfe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan,

Jag hoppas nu att jag inte skapar en ny tråd i onödan, men har sökt och sökt och inte funnit bra svar. (Ingen träff om man söker på "Mac" på forumet? skumt.)

Jag kör en rootad HTC Hero, och har precis skaffat mig en ny MacBook Pro. Nu försöker jag få mina två favoritleksaker att samarbeta, men detta var lättare sagt än gjort.

Finns det någon där ute som har fått det att funka? Ingen på Swedroid kör kanske denna kanske något udda kombination?

Jag har installerat "Salling Media Sync", men får problem med syncen... i första hand är det iPhoto och fotoimporten som jag vill åt. Här ser det ut att funka i början, men så plingar skärmen på telefonen "förbereder SD-kort" och då funkar det inte längre.

Finns det några Mac/Hero användare här inne? Hur gör ni?

2. gylfe

gylfe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Antar att jag är ensam mac/hero ägare ;)

3. elelinux

elelinux Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Nja det vet jag inte,men det borde vara som i linux du kan montera sdkortet den vägen kommer du åt dina mappar på sdkortet typ bilder musik osv.

Edit såg i din tidigare post att det bara plingar till i telefonen,därefter skall du kunna välja olika alt typ montera disk bara ladda osv i din telefon,fungerar inte det prova då att starta om telefonen alt. datorn.

Last edited: 5 maj 2010
  4. baseic

baseic Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Och i övrigt kan ud ju synca båda ical och adressboken mot google så funkar ju det med