Synca kontakter från Outlook till ZTE Balde

Diskussion i 'Blade' startad av Tattisator, 5 feb 2011.

1. Tattisator

Tattisator Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej
    Har idag en HTC Disire som jag syncat från min Outlook, det är bara kontakterna jag vill ha.
    Håller på att testa en ZTE Blade nu och vill synca över kontakterna som jag har ligger i min Outlook till "Bladen". Hur gör jag det ? Vilken programvara använder jag samt var hittar jag den ?

/ T

2. RoadHazard

RoadHazard Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Det absolut smidigaste är att bara importera alla kontakter till Google Contacts (via en dator), så får du dem automatiskt till telefonen. Har du väl gjort det så har du dem oavsett vilken Android-telefon du använder sen, så länge du använder samma Google-konto. Teh Cloud!

3. pissenisse

pissenisse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

En annan variant som jag föredrar är MyPhoneExplorer, fungerar underbart, ger extra funktionalitet som att ringa och SMSa från dautan genom mobilen.
    MyPhoneExplorer hittar du här http://market.android.com/details?id=com.fjsoft.myphoneexplorer.client och appen är gratis:)

4. RoadHazard

Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Det programmet ser absolut bra ut, ska nog testa det som ett komplement. Men jag gillar personligen att ha kontakter och annat i "molnet".

EDIT: Hmm, det var inte mycket som fungerade i det. Jag kunde se mina SMS och filer, men allt annat jag försökte göra (hämta kontakter, skicka filer till telefonen, osv) resulterade i felmeddelanden.

Last edited: 5 feb 2011
  5. Tattisator

Tattisator Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

RoadH , Håller med ...

6. pissenisse

pissenisse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Det var ju synd. Har själv aldrig kört det mot en Blade eftersom jag kör med Desire. Blade forumet följer jag pga att dottern har en Blade.

7. RoadHazard

Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Mmm. Vissa funktioner ger bara ett generellt felmeddelande ("Det går inte ansluta", eller dylikt), medan andra (t ex att försöka ansluta till dialern för att ringa) säger att modellen inte känns igen. Det jag tyckte lät mest lockande var filöverföring, men det fungerar som sagt inte heller (vad gäller musik gör jag dock det trådlöst via WinAmp, vilket fungerar perfekt). Så det är inte helt meningsfullt att försöka använda programmed med Blade just nu.