Problem: Synca kontakter med Google

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av fredrikstorm, 5 apr 2012.

1. fredrikstorm

fredrikstorm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej allesammans! Ändligen har jag fått min One X, och tänkte därför strukturera upp mina kontakter mm.

Jag syncade allt till telefonen, sen insåg jag vilket kaos det var.

Jag ändrade massa namn, mergade och tog bort massa kontakter genom gmail-sidan på datorn. När jag sedan ska synca med telefonen igen får jag ett varningsmeddelande som säger:
    "Delete limit exceeded
    There are 112 deleted items for ontacts, account [email protected]. What would you like to do?
    1. Delete the items.
    2. Undo the deletes.
    3. Do nothing for now."

Om jag väljer alternativ 1 så tar den bort massa kontakter, så man får återställa från 10 minuter sedan genom contacts på gmail-sidan på datorn.

Om jag väljer alternativ 2 så får jag tillbaka alla dubletter och den tar bort massa gruppkategoriseringar jag gjort.

Om jag väljer alternativ 3 så syncar den ingenting.

Skall tilläggas att jag prövat att ta bort alla kontakter från telefonen, stängt av contacts-sync mot google och slagit på denna, får samma meddelande ändå.

Några idéer? Kort och gott vill jag bara ha det exakt som på gmail-sidan för kontakter och allt som är i telefonen skall egentligen veck och syncas om.

Tack på förhand // Fredrik

2. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Jag hade motsvarande problem när jag gick över från iPhone till Android och den enda lösningen var att helt enkelt köra allt mot Google Contacts. Radera ALLT från din telefon inkl kontakterna på simkortet och synka på nytt. Sen dess har jag inte haft några problem överhuvudtaget.

3. Eremiten

Eremiten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hittade du någon lösning? Jag har samma problem och problem med bilder och länkningar också... Funderar på om man kan få välja vad som ska synkas? Förr var det ju en mapp som hette "starred in Android", man la vad man ville ha i mobilen där men nu syncar den ju allt och fel blir det...

4. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 131
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Jag hade samma strul, valde radera alla kontakter, ca 90 för mig. Har inte förlorat nån kontakt, alla finns kvar på Google. Kan dock inte lova att det blir lika för dig....

5. Eremiten

Eremiten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det verkar vara mossa på ugglorna här alltså...

Börjar få lite ordning men är inte framme än, varför synkar telefonen alla kontakter på google fast bara mappen Starred in android" är förbockad i telefonen? Sense verkar fatta det mesta men så fort ett annat program ska in och använda kontakter så blir det strul, fattas det inte bilder så försvinner kontakterna mystiskt!