Synk av flera kalendrar

Diskussion i 'Allmänt' startad av drarmi, 30 jan 2010.

1. drarmi

drarmi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej,

Jag sitter just nu som på nålar och väntar på min Nexus One. Får den på måndag :-)

Inför den stora dagen sitter jag och tittar på vilka apps och annat kul jag skall dra in på enheten så fort det går.

Ett äventyr som jag dock vill be er mer erfarna om råd om är hur jag skall få min synk av kalendrar och kontakter att fungera. Idealet hade varit om jag kunde hålla min privata kalender och kontaktlista på google (i molnet) synkad mot telefonen samtidigt som jag kan synca min arbets kalender i outlook med telefonen via usb.

Anledningen att jag måste synca min arbetskalender lokalt via usb (kanske med hjälp av MyLink) är av ren sekretess. I mitt arbete kan hemligt material företkomma i både mötesinbjudningar och annat varför detta ej får lagras externt.

Vad säger ni? tror ni det finns hopp?

2. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Med gSyncIt kan du rensa dina mötesbokningar så att enbart det du vill ha synligt läggs upp på Google (subjectm, busy eller hur du ni vill ha det). Fungerar kalas. Klarar dessutom flera kalendrar så att du får din privata kalender till outlook också. Du kan dessutom lägga på kategorier så att olika kalendrar får olika färg i Outlook också...

Bara ett tips som fungerar redan idag...