synk med google kontakter funkar inte - hjälp

Diskussion i 'Allmänt' startad av svro, 12 dec 2010.

1. svro

svro Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick min första Andrid i veckan, en Motorola Defy.
    Har kopierat mina kontakter från sim kortet till telefonen och det ser för j-t ut.
    Ingen ordning alls, dessutom kom ju alla FB kontakter in på samma ställe.
    Har synkat flera gånger mot Gmail och contacts, men det är bara 8 av mina kontakter som dyker upp där. Har lagt till en kontakt i Gmail på datorn och den dök upp i luren på en gång, så de verkar ju komunicera.

Har (lus)läst igenom både mobilens manual, och Andriod manualen men hittar ingen ting.

Någon som har ett förslag på vad felet kan vara och hur jag löser det.

Min gamla telefon som jag flyttade över sim kortet från var en Ericsson w880i

2. Frodo

Frodo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har en liknande fråga: hur man får in sina kontakter (och samtalslistor om det går) från telefon till Gmail?

3. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Det finns flera kontaktlistor i telefonen. Se bara till att alla kontakter ligger i Google så kommer de att synka.

Du hittar de olika listorna så här:
    *Öppna din telefonbok (kontakthanterare)
    *Tryck - Meny
    *Välj - Visa

Här kommer du troligen att hitta följande: SIM, Google, Visa Automatiska Gmail kontakter, Telefon och Facebook.

De som väljer att synka telefonen med t.ex Outlook kommer att få kontakterna i Telefon. För att det skall synka till Gmail och inte bli en massa dubbletter se till att alla kontakter hamnar i Google.

4. Volny

Volny Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur gör man för att kontakterna ska "ligga i google" som du säger? Har stora problem med att få rätt på synken :\

Skulle vilja att alla telefonkontakter ligger i en mapp i google kontakterna och synkas både från telefon till google contacts och från google contacts till tleefonen.