Synk widget för att spara batteri

Diskussion i 'Applikationer' startad av no1daag, 16 nov 2010.

1. no1daag

no1daag Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Skulle vara underbart att ha en widget som man kunde trycka för starta dataconnection och köra de program som man vill sync med en knapptryck och sedan stängs dataconnection av igen.
    Oftast så har jag inte behov av telefonen syncar hela tiden utan kan gärna sköta det manuellt eller om telefonen är på laddning så kan synkningen vara på.

Ungefär som en timer som man har på ex kaffebryggaren att den stängs av efter 30minuter.

Nu använder jag Data on demend och det fungerar ju bra men synkningen startar ju inte direkt när jag sätter på Data on demend. Så något liknande men med vissa modifieringar.

Eller varför fler alternativ som Flygplansläge. Kunde haft Batterisparläge, motionsläge och nattläge. Som man manuellt kan ställa in.

Har HTC Tattoo så 1,6 gäller

Tacksam för alla förslag och hoppas ni förstår vad jag söker. Tror det är fler än jag som vill ha sådan funktion.

2. bezk

bezk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hej!
    Setting Profiles kan kanske vara det du söker. Betalapp men finns också som en lite-version. Det är "lite" som jag använt. Där kan du ställa in massa olika saker och det går att ställa in så att den ändrar efter tid på dygnet, batteristatus mm mm.
    Sen finns också APNdroid för att snabbt stänga av o sätta på tillgång till internet. Finns lite inställningar att göra i det programmet.
    Båda har widgets.