Synka alla kontakter till google

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Vergilius, 21 jul 2010.

1. Vergilius

Vergilius Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja,

Jag har nyligen gått ifrån en windows mobile till just Android och SGS. Det innebär att alla mina kontakter fanns i outlook. Nu har jag efter mycket om och men lyckats synka med Kies (en historia för sig) och fått alla outlookkontakter till SGS'en.

MEN jag skulle vilja ha alla kontakter synkade till Google contacts. Känns som att det vore det smidigaste sättet. Någon som har något tips på hur jag skall flytta de FB kontakter (vill inte ha alla FB kontakter) samt outlookkontakter jag har till Google contacts?

Eller är det bara att sätta igång och skriva in alla för hand i Google :)

2. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Varför sparar du inte ner alla kontakter från outlook och importerar i Gmail direkt istället? det är absolut smidigast. Vad jag märkt av SGS är att den hanterar kontakter lite annorlunda, dvs. lägger du upp en kontakt i telefonen så sparas den just bara på telefonen och har ingenting med Googles kontakter att göra... i mitt fall är det jobbigt då jag i Google contacts delat upp kontakter med familj, vänner, kollegor... men i SGS kontaktbok syns alla och deras olika grupper har ingenting med Googles att göra eller har jag missat något? idiotiskt om det är så...

3. Vergilius

Vergilius Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackar, hade inte tänkt på att det gick att importera till Google :).

Anledningen till att jag skulle vilja ha alla kontakter samlade är för att jag skulle kunna filtrera bort alla FB kontakter i så fall. Jag kan inte påstå att jag ringer alla som jag har på FB :) Så därför skulle det vara skönt att samla de kontakter jag verkligen vill ha under Google kontakter och sedan filtrera att bara visa dem i telefonboken.

4. narenback

narenback Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Någon som vet hur man får över kontakter som man lagt i telefonen till Gmail? Jag önskar ju använda Gmail som det stället där man har alla sina kontakter om man skulle tappa bort eller behöva köra en reset på telefonen!

5. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det är just det som är så idiotiskt vad jag sett i kontaktprogrammet att man inte kan det... jag var tvungen att "manuellt" lägga till samma kontakt i Gmail för att den skulle finnas där... tycker kontaktboks programmet suger på SGS... farligt att ha lokala kontakter som inte är synkade med Gmail... och som sagt finns inget sett att skicka upp dem heller vad jag sett och dessutom skiter SGS i Gmails sortering av kontakter vilket suger riktigt mycket då jag har rätt mycket exchange kontakter (sen tidigare) som jag vill ha separat...