Synka AppBrain mot en valfri lista?

Discussion in 'Applikationer' started by Fractalogic, May 16, 2012.

1. Fractalogic

Fractalogic Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena!

Ni vet ju att man kan skapa flera olika listor med appar på www.appbrain.com. Men är det någon här som har lyckats med konststycket att sedan synka AppBrain appen mot en av de andra listorna än just den som står som standard (default) lista?

2. Fractalogic

Fractalogic Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det finns ju en inställning för att ändra standard (default) listan.

1. Logga in på www.appbrain.com
    2. Klicka på användarnamnet.
    3. Account settings
    4. Under Profile settings finns alternativet Choose default list
    5. Välj en lista och klicka på Save.

Så här ändrar man standardlistan. Det här vet jag, men det verkar inte ha någon effekt liksom. Jag har provat att logga ut både från www.appbrain.com på datorn och på AppBrain appen. Och sedan logga in igen. Bara ifall att det skulle vara något så enkelt som att AppBrain på telefonen och AppBrain på datorn inte är helt i synk. Men att logga ut och logga in igen hjälpte inte.

http://www.appbrain.com/info/fast-web-install-faq

Jag gillar AppBrain just för att den låter mig skapa en lista över appar jag har på telefonen så att jag kan installera dessa på nytt efter en eventuell återställning av telefonen. Sedan finns också AppBrain Fast Web Installer som kan hämta och installera appar automatiskt.

Finns det någon motsvarighet till AppBrain idag?

Jag har ju testat Googles nya marknad Google Play Store och via den kan man också pusha appar för att installera dem på telefonen. Men det tar en ovanligt lång tid från det att man klickat på Installera knappen på webben till att appen börjar laddas ner på telefonen.

Jag är osäker på om ens alla de appar jag har testat att installera verkligen installerades för jag har helt enkelt inte orkade vänta så länge som det tog för den att börja laddas på min telefon. Det handlar om flera minuter här, men om man pushar en app från AppBrain så börjar den laddas ner på telefonen nästan direkt. Det kallar jag service.

Hur man laddar ner appar från Play Store direkt från datorn:
    http://support.google.com/googleplay/bin/answer.py?hl=en&answer=113409

Sedan saknar jag också möjligheten att skapa listor på Google Play Store. Sedan så visas alla appar jag någonsin har laddat ner från Android Market, alltså även appar som jag har avinstallerat och inte har kvar på telefonen visas under Mina Andorid-appar på den nya marknaden från Google.

Vem vill se alla appar som man historiskt sett har laddat ner till Android? Det kanske kan vara intressant i vissa situationer, men jag vill helst se en aktuell lista på de appar som jag faktiskt har installerat.

Edit: Efter att jag har återställt telefonen så har jag typ förlorat kontrollen över mitt konto på AppBrain. Jag har laddat ner AppBrain appen på nytt och installerat den. Men den låter mig inte logga in på kontot med Facebook, för den säger att användarnamnet jag vill logga in med redan är upptaget. Vad den inte fattar är att det där är mitt användarnamn, inte någon annans.

Det är likadant när jag besöker webbsidan www.appbrain.com på datorn. Efter att jag har loggat ut så har jag inte kunnat logga in igen. Där säger den också att användarnamnet är upptaget. Jag har försökt kontakta teamet bakom AppBrain för hjälp, men de har ännu inte svarat.

Så jag avråder er alla från att registrera AppBrain konton. Det är bara en reklam-hungrig webbplats i bloatware stil. Det man kan göra på AppBrain eller med AppBrain appen kan man idag göra med det nya Play Store från Google också. Jag ska nu bara försöka radera mitt konto där.

Last edited: May 27, 2012