Synka bort alla kontakter i telefon via GMAIL?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Cirap, 22 sept 2010.

  1. Cirap

    Cirap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    hej!

    Android har ju en förträfflig funktion att den synkar upp kontakter till Gmail kontot på datorn. lägger man till en kontakt i datorn dyker den upp i telefonen och vice versa

    Men går det att synka bort alla via datorn? Alltså om jag går in på GMAIL och tar bort alla kontakt. Försvinner de från telefonen vid nästa synk, eller kommer de tillbaka till kontot igen?

    anledningen till att jag frågar är för att telefonen är stulen och det skulle kunna vara bra att ta bort. telefonen är ju IMEI spärrad, men den kan ju synka via WiFi också (Auto sync är alltid aktiverat)
     
  2. Hotlips

    Hotlips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Det är den senaste förändringen som gäller. Tar du bort en kontakt i Web-Gmail så sker även det i Kontakter på telefonen. Så klart under förutsättning att tjuven inte stängt av replikering eller något annat som gör att telefonen inte längre kan snacka med Gmail på webben.
    Var det inte ganska länge sedan IMEI hade någon verklig effekt? Idag kan väl de flesta telefoner lätt ges ny identitet alternativt säljas till utlandet där svenska blacklists inte gör sig gällande?