Problem: Synka Exchange och mappar

Diskussion i 'Xperia Z2 - Allmänt' startad av thorkel, 29 jul 2014.

1. thorkel

thorkel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hej gott folk.

Jag sitter efter min "telefonen på biltaket och drar iväg till tippen med den fortfarande på biltaket dock med begränsad friktion mot biltaket och därmed förlorad" så har jag numera en Z2.

Saken är den att jag har mina kontakter på Exchange och dom är uppdelade i olika mappar. Jag kan bara se "huvudmappen" i mina kontakter och det är lite irriterande då jag har en hel grupp som jag måste ha separerad från övriga kontakter (dom delas med andra på kontoret) och behöver även se dessa i telefonen.

Tror nog att ni förstår. Någon som har knäckt nöten innan?

2. thorkel

thorkel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

För att svara mig själv då ingen annan satt på en magisk lösning. Som för övrigt inte var så magisk.

Har man ett exchange-konto och ska synka sina kontakter däremot så ska man på Z2 tydligen INTE välja Exchange Active-sync utan ställ in det hela som en vanlig "E-post" då fungerar syncen ljusår mycket bättre.

Så vet ni det.....

3. Cygnus

Cygnus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Informationen i världen fördubblas var 18de månad, inte var elfte timme :)

4. thorkel

thorkel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Det kan nog säkert stämma, signaturen skrevs för många år sedan och precis som radioaktivt sönderfall så är det en kurva som löper över tidens gång. Den får vara kvar som kuriosa helt enkelt... :)