Hej på er! Nu har man haft Desiren i några dagar och börjar få ordning på saker och ting. Det enda som jag inte får till är att synka kalendern i min first class mail till telen. Att få in själva mailen i telen var inga problem, men kalendern hittar jag inget om. Har försökt att söka här också utan framgång. Tack på förhand!!
Jag håller just nu på att testa Synthesis SyncML som finns till Android och FirstClass. Kan inte säga något än eftersom jag just installerat det och ska se hur det funkar. Min IT-enhet har köpt in licensen för en liten summa och jag ska nu vara testperson.
Ha ha...det gick ju jättebra. När jag hade installerat Synthesis började helt plötsligt det mobila nätverket att strejka. Vad gjorde jag för fel? Har det med installationen att göra. jag kan inte testa synkningen förrän det fungerar. Jag har Telia.
Nu fick jag igång mobila nätverket och synkningen fungerar utmärkt mellan kalendern på First Class och telefonen. Det som däremot hände var att nu kan jag inte gå in på konto och synkronisering eller market!!! Jag får ett felmeddelande om att processen för com.htc.settings.accountsync stoppades oväntat. Samma felmeddelande kommer fram när jag försöker gå in på market och aktivera bakgrundsfaktan. Kan någon hjälpa mig!!
Det är fel på Synthesis, senaste versionen 1.8.0.22 skall ha löst problemet och tror bättre du frågar om hjälp hos Synthesis forum än här. Tror inte många härinne kör med Synthesis, eller?
Ok...det låter ju väldigt troligt att det har med Synthesis att göra. Jag har dock den senaste versionen. Tror du att jag ska prova att avinstallera Synthesis? Jag ska även prova att fråga i Synthesis forum. Tack för svaret!
Nu fungerar synkningen för mig mellan telefonen och kalendern på FC. Inga andra problem heller....peppar peppar. Synthesis fungerar alltså bra och blir det dubbletter i kalendern så använd update Device en gång, så rensar den bort.
Jag har äntligen lyckats få in firstclassmejlen i telefonen!!! IMAP-konto fungerade, port 143 för inkommande, port 110 för utgående. Nu vill jag verkligen att OpenText fixar en app, så man kan ha resten där också