Synka fler google-kalender

Diskussion i 'Hero' startad av Nika, 1 nov 2009.

1. Nika

Nika Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hjälp!

Jag har nyligen köpt en Hero och allt fungerar väl ok, lite finjusteringar behövs dock.

Tex. google calendar. Jag har fått in den i telefonen men alla mina kalendrar visas inte + att ändringar jag gör i telefonen inte visas i datorn. Detta fast jag går till synk-inställningar och gör en manuell synkning.

Jag har tre egna kalendar en för jobb, en för jobb-övrigt och en privat. Jag kan bara se mina två jobbkalendrar och inte min privata. Den finns heller inte att välja när jag ska skriva in en ny händelse.

Dessutom står det fortfarande (Europe/Sarajevo) på alla mina händelser i kalendern fast jag ändrat till Umeå som hemstad.

Så egentligen tre problem: Varför syns inte min privata kalender överhuvudtaget? Varför syns inte händelser jag skriver in i telefonen på datorn? Varför står det Sarajevo?

2. PatBenson

PatBenson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ett liknande problem och kan inte ha mer än 5-6 kalendrar i luren och saknar en del som jag har bland mina google kalendrar.

Jag pluggar idéhistoria och la in den kalendern, men Heron vägrade ta en kelender som har é så jag skippade det och då funkade det. vet inte om det kan hjälpa men jag får inte in mer än 5+"mobilens personliga kalender".

Sarajevo står det nog i alla mina kalendrar på Heron, är mer sugen på att dra till Sarajevo än att ändra i mobilen ;)

3. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Först så måste du kolla om du har senaste uppdateringen, det fanns lite kalenderproblem i förra versionen. Build number/Skapa nummer 2.73.405.5 är den senaste.

När du säger privata kalender inte syns hur menar du då. Är det en googlekalender som inte syns i telefonen eller en telefonkalender som inte syns på google?
    Är det googlekalender som inte syns så kolla att den är inställd att visas. I kalendern tryck meny-kalendrar. Där ska det vara en grön bock på dom du vill att telefonen ska visa. Där väljer du även att visa telefonens inbyggda kalender som inte kommer att syncas mot google

När du skriver in händelser i telefonen måste du välja rätt kalender. Väljer du telefonens kalender kommer dom inte synas på google.

Att det står Sarajevo är nog nått du får leva med. Jag har ändrat hemort på alla ställen i telefonen, på googlekalendern och på google kontoinställningar. Det enda jag har märkt är att på saker jag lägger till i telefon står det inget på.

Jag tror inte att det finns någon begränsning på antalet kalendrar telefonen kan visa. Jag har 8 kalendrar, Egna och delade, och alla kan visas samtidigt i telefonen.

4. Nika

Nika Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Oj, tack så jättemycket för svar!

Men jag vet inte om jag blev klokare.,,,, :confused: :P

När jag startade tfn för första gången och loggade in på google så kom ju mina kalendrar i google in automagiskt. Alla utom den som jag kallar "Ulrika - Privat".

I google kalender har jag alltså: "Ulrika - jobb", "Ulrika - Privat", "Övrigt", "Svenska helgdagar" samt "week numbers". Alla dessa visas i telefonen - UTOM "Ulrika - privat".

När jag går in i kalendern i telefonen och tittar så har jag där: Min kalender, Ulrika - jobb, Övrigt, Svenska helgdagar, Week numbers och Outlook (?!). Samtliga förbockade.

Varför Outlook är där vet jag inte. Och "min kalender" är alltså telefonens egna kalender, eller?!

Så: hur gör jag för att visa min "Ulrika - Privat":a kalender? Sedan blev jag lite brydd över det du sa att telefonens kalender inte synkas. Jag kallar ju alla kalendrar i telefonen för telefonens kalendrar men det är alltså fel. Det finns ju tydligen en kalender som är telefonens egna: "Min kalender".

Det jag vill är ju att jag ska kunna se alla mina google-kalendrar i telefonen. Jag ska kunna sitta på ett möte och skriva in nya mötestider och det ska då synkas automatiskt mot google så att jag inte ÄNDÅ behöver komma ihåg var jag skrev in mötena om ni förstår vad jag menar. Som jag förstår det ska detta ju funka om allt fungerar som det ska. Men nu är det ju något som är kex. :eek:

5. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Ska försöka förtydliga lite:)
    "Min kalender" sparas bara på telefonen och kan inte ses på google.

De andra kalendrarna (outlook undantaget) kommer att synkas mot google. När du skapar en ny händelse i kalendern så kan du välja vilken kalender som den ska sparas i. Längst upp, ovanför "Händelsens namn" så står det vilken kalender som den sparas i och med pilen till höger så kan du välja. Välj nått av googlekalendrarna så kommer dom automatiskt att synas på datorn.

Att en av kalendrarna inte syns verkar konstigt och jag har igen aning om varför men det finns några saker att prova.
    1 starta om telefonen, det kan räcka
    2 prova att döpa om kalendern

6. Nika

Nika Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp. Jag är med. Jag skrev in ett möte i min jobbkalender och efter synkningen fanns den även i datorn. Härligt.

Men jag kan dock ännu inte - efter omstart av telefon och "omdöpning" av kalendern - se min privata kalender! Någon som har ett förslag på vad det kan vara för fel?!